Örum METKO 2004 - messuilla: älykäs satelliittipaikannusjärjestelmä ajoneuvoihin ja laaja valikoima huipputuotteita rask

Örum METKO 2004 -messuilla: älykäs satelliittipaikannusjärjestelmä ajoneuvoihin ja laaja valikoima huipputuotteita raskaan kaluston ammattilaisille * Monipuolinen paikannus- ja ajonhallintajärjestelmä TRAKM8 avaa uusia uria ajoneuvon turvallisuudessa sekä ajonhallinnassa * Hellan valouutuudet 2004 tuovat mukavuutta ja turvallisuutta työmaalle ja tien päälle Örum Oy Ab, joka on yksi suurimmista vapaan varaosakaupan tukkuliikkeistä Suomessa, tuo raskaskonealan METKO-suurnäyttelyyn muun muassa älykkään, satelliitteihin ja GSM/GPRS - tiedonsiirtotekniikkaan perustuvan TrakM8 -satelliittipaikannusjärjestelmän. Satelliittien tuottaman paikkatiedon perusteella laitteiston monipuolinen ohjelmisto mahdollistaa niin yritys- kuin yksityiskäytössä monia hyödyllisiä toimintoja. Laitteen sisältämä elektroninen ajopäiväkirja tallentaa ajoneuvon ajetut kilometrit, ajon alkamis- ja päättymispaikat, kellonajat sekä paljon muuta hyödynnettävää tietoa. TrakM8 -satelliittipaikannuslaite - kertoo tarkan sijainnin - tieto mahdollista siirtää web- käyttöliittymän kautta karttapohjalle - lähettää täydelliset ajoraportit - asetetun nopeuden ylityksistä tieto haluttuun paikkaan - ilmoittaa asetetulle alueelle saapumisesta/poistumisesta - mahdollistaa ajoneuvon lisälaitteiden kaukokäytön (esimerkiksi polttoainelämmitin tai kylmäkone) - sisältää paniikkipainikkeen onnettomuuden, sairaskohtauksen tai työtapaturman varalle Paikannusjärjestelmä liitettynä ajoneuvon omaan hälytysjärjestelmään mahdollistaa hälytyksen siirron murrosta tai häirinnästä tekstiviestillä vartiointiliikkeelle tai esimerkiksi omistajan matkapuhelimeen. Securitas Vista -ohjelmistolla ajoneuvojen paikantaminen ja elektronisen ajopäiväkirjan seuranta on helppoa. Ohjelmistoon voidaan liittää yksi tai useampia ajoneuvoja ilman rajoituksia. Ohjelmiston käyttöön tarvitset normaalin internet-yhteyden sekä palvelusopimuksen vartiointiliikkeen kanssa. Käyttötarkoituksesta riippuen laite kommunikoi joko tekstiviestein tai GPRS-yhteyden avulla. Laitteiston sisältö: - GPS, GSM, sms+data, GPRS (lisävaruste), paniikkipainike, 2 x input, 1 x ohjattava ulostulo, akkuvarmistus, johtosarja, GPS-antenni ja GSM-antenni, akkuvarmistus Örumin osastolla METKO-näyttelyssä on niin ikään nähtävissä läpileikkaus Hellan työvalomallistosta 12 ja 24 voltin sähköjärjestelmiin sekä halogeeni- että xenon-versioina. Valouutuuksista esitellään muun muassa Ultra Beam Xenon sekä Mega Beam Xenon, molemmat varustettuina uudella 4. sukupolven muunninyksiköllä, sekä Cargoluna- ja Agroluna-takavalosarjat. Hellan tehokkaat lisä- ja työvalot lisäävät turvallisuutta ja käyttömukavuutta myös vaativassa ammattityössä. Mann-suodatinuutuudet esittelee Mann&Hummel GmbH:n edustaja Jukka Schärlund. Örumin osastoilla 402 ja 404 ovat esillä myös V.Orlandi- vetokytkimet ja WABCO-paineilmajarrujärjestelmät. Raskaskonealan suurnäyttely METKO järjestetään nyt jo 10. kerran Jämsänkoskella 2.-4. syyskuuta 2004. Lisätietoja: Martti Putkonen, Örum Oy Ab, puh. 010 569 4475 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/19/20040819BIT00110/wkr0001.pdf