Örum tuo markkinoille uuden ajoneuvojen GPS- satelliittipaikannus- ja ajonhallintajärjestelmän. ÖRUM OY AB on tuonut markkinoille uuden mm. ajoneuvoihin, työkoneisiin, veneisiin ym. käyttökohteisiin soveltuvan satelliittipaikannusjärjestelmän. Markkinoiden edelläkävijä, Euroopassa valmistettu TRAKM8 - antama paikkatieto perustuu satelliiteista saatuun tietoon. Saatuun paikkatietoon perustuen laitteen monipuolinen ohjelmisto mahdollistaa erilaisia toimintoja, joita voidaan hyödyntää niin yritys- kuin yksityisajoneuvoissa. Laitteessa oleva elektroninen ajopäiväkirja (Fleet Management) tallentaa ajetut kilometrit, ajon alkamis- sekä päättymispaikat, kellonajat yms. Käyttötarkoituksesta riippuen laite kommunikoi tekstiviestein (SMS) ja/tai GSM-verkossa GPRS- yhteyden avulla. Käyttäjä voi itse ohjelmoida laitetta käyttötarpeiden mukaan. Laite voidaan suojata henkilökohtaisella turvakoodilla, joten laitteen luvaton käyttö internetin tai tekstiviestin (SMS) välityksellä on mahdotonta. TrakM8 - laitteella voidaan ohjata tai käynnistää esimerkiksi ajoneuvossa oleva polttoainelämmitin, kylmäkone, yms. Myös ajoneuvon hälytinjärjestelmä voidaan liittää laitteeseen, jolloin hälytys murrosta tai esimerkiksi ryöstöstä välittyy haluttuun numeroon tekstiviestinä, web- käyttöliittymän tarjoavaan SECURITAS VISTA - ohjelmistoon tai SECURITAS Oy:n Hälytyskeskukseen, jonka kautta paikalle voidaan lähettää vartija. Myös henkilökohtainen turvallisuus on huomioitu ajoneuvon matkustamoon asennettavan paniikkipainikkeen avulla. Kaikkia laitteen toimintoja voidaan aktivoida päälle sekä pois käyttötarpeen mukaan tekstiviesteillä (SMS). Näin ollen vain haluttu tieto välitetään ja tarpeettomilta kustannuksilta vältytään. Örum Oy Ab sekä Securitas Oy ovat solmineet yhteistyösopimuksen. Suomen suurin turvallisuusalan yritys Securitas Oy toimii Örum Oy Ab:n edustamien paikannuslaitteiden kanssa yhteensopivan palvelun tarjoajana Suomessa. Securitas VISTA-ohjelmiston web-pohjaisen käyttöliittymän avulla voidaan tarkastella elektronisen ajopäiväkirjan lähettämiä tietoja, kuten ajoneuvojen liikkeitä, ajettuja kilometrejä tai esimerkiksi ajoneuvon sen hetkistä sijaintia kartalla. Ohjelmistoon voidaan liittää haluttu määrä ajoneuvoja, ilman rajoituksia. Ohjelmisto mahdollistaa yhden tai useamman ajoneuvon seurannan samanaikaisesti. Yhden ajoneuvon liittäminen SECURITAS VISTA - ohjelmistoon maksaa alkaen 15€ /kk. SECURITAS VISTA - ohjelmiston käyttö soveltuu niin yrityksille, kuin yksityisille kuluttajillekin. Järjestelmiä myyvät ja asentavat alan erikoisliikkeet. Lisätietoja: Örum Oy Ab, Avainasiakaspäällikkö Teemu Haikonen 010 569 4442. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/05/20040805BIT00210/wkr0001.pdf