Rostra peruutustutka - edullinen peltivakuutus

Tiedotusvälineille Julkaisuvapaa 21.10.2004 Rostra peruutustutka - edullinen peltivakuutus - Örum tuo markkinoille yllättävistä tilanteista varottavan Rostra-peruutustutkan. Auton ulkomittojen arviointi on usein hankalaa, varsinkin kun olosuhteet haittaavat näkemistä. Örum Oy Ab helpottaa pysäköintiä tuomalla maahan viimeisimmän sukupolven Rostra-peruutustutkan, jonka avulla pysäköinti on helppoa pieneenkin tilaan ja joka varoittaa myös yllättävistä tilanteista. Pienikin kolhu voi saada aikaan suurta vahinkoa, joten jo yhden vahingon välttäminen säästää peruutustutkan hinnan. Rostra-peruutustutka alkaa varoittaa takana olevasta esteestä äänimerkillä noin 150 cm päästä. Varoitusalueita on kolme: varoitusalue, hälytysalue ja vaara-alue. Ensimmäisellä varoitusalueella kuuluu satunnaisia, lyhyitä merkkiääniä. Hälytysalueella merkkiääni tihenee aina mitä lähemmäs estettä tullaan. Vaara-alueella, noin 30 cm päästä merkkiääni kuuluu jatkuvana. Rostra-peruutustutka soveltuu lähes kaikkiin autoihin. Sitä on saatavana eri malleina kahdella tai neljällä anturilla. Antureita on saatavana suorina tai valmiiksi kallistettuina. Ne voidaan asentaa joko puskurin alle tai upottaa puskuriin. Jälleenmyyjä auttaa valitsemaan autoon sopivan anturimallin. Koska Rostra-peruutustutka on kalibroitu valmiiksi, se on helppo asentaa vaikka itse. Sitä ei tarvitse säätää ja se toimii myös epäsymmetrisesti asennettuna. Ammattiasentajan käyttö on kuitenkin suositeltavaa. Häiriösuojatun keskusyksikön ansiosta tutka on hyvin stabiili. Lisävarusteena on saatavana perävaunumoduuli, jonka avulla tutka kytkeytyy pois automaattisesti päältä, kun perävaunun pistoke kytketään auton perään. Tutkalla on kolme vuotta tai 100 000 km kattava takuu. Rostra on 150 vuotta vanha amerikkalainen valmistaja, joka toimittaa tuotteitaan myös ensiasennukseen. Vuonna 1923 perustettu Örum Oy Ab on yksi suurimmista vapaan autovaraosakaupan tukkuliikkeistä Suomessa. Örumilta on saatavana tilaustuotteena myös Bosch-peruutustutka. Lisätietoja: Örum Oy Ab, tuoteasiantuntija Pekka Alanko 010 569 4447 Örum Oy Ab, tuoteasiantuntija Marko Iltanen 010 569 4453 Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=49344 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/21/20041021BIT00210/wkr0001.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/21/20041021BIT00210/bild.html Kuvia