Sisäilmansuodattimen vaihto parantaa ajoturvallisuutta

Sisäilmansuodattimen vaihto parantaa ajoturvallisuutta * Uusi sisäilmansuodatin tehostaa huurteenpoistoa ja ilmanvaihtoa Erityisesti taajamissa ilmansaasteet, pöly, siitepöly ja noki heikentävät ilmanlaatua. Allergioiden lisääntyessä sisäilmansuodatinten ja ilmastointilaitteiden merkitys kasvaa. Tämän seurauksena yhä useammat autot varustetaan jo tehtaalla sisäilmansuodattimilla. Sisäilmansuodattimen käyttö parantaa näkyvyyttä autossa. Säännöllisesti, vähintään kerran vuodessa vaihdettuna sisäilmansuodatin vähentää tuulilasin likaantumista sisäpuolelta. Vaihtaminen myös tehostaa huurteenpoistoa ja ilmanvaihtoa autossa. Mann-Filter-sisäilmansuodattimet suodattavat ilmasta siitepölyn, noen ja muut epätoivotut hiukkaset lähes 100-prosenttisesti. Sisäilman laadun parantamisen lisäksi tämä voi vähentää silmien ärsytystä ja muita allergisia oireita. Parempi ilmanvaihto myös parantaa keskittymiskykyä pitkiä matkoja ajettaessa. Lisäksi sisäilmansuodattimen käyttö suojaa ilmastointilaitetta. Mann-Filter-sisäilmansuodattimia on automallista riippuen saatavana kahta eri tyyppiä: hiukkassuodatin ja yhdistelmäsuodatin adsotop® (mukana aktiivihiili). Hiukkassuodattimen etuna on maksimaalinen suodatinteho pienessäkin tilassa. Se pitää pölyn ja hiukkaset, kuten siitepölyn ja dieselnoen, pois auton sisätilasta. Yhdistelmäsuodattimen aktiivihiilikerros imee lisäksi sienen tavoin haitalliset kaasut, kuten typpioksidin, ponneaineet ja otsonin. Se pitää myös epämiellyttävät hajut loitolla. MANN+HUMMEL tekee jatkuvaa tutkimustyötä uusien suodatinmateriaalien kehittämiseksi. Suodatinmateriaalin valinta on aina sidottu ajoneuvonvalmistajan vaatimuksiin ja ajoneuvon asennusolosuhteisiin. Mann-Filter-suodattimien kuitukankaat muodostuvat monista pienistä kuiduista. Niiden rakenne mahdollistaa hiukkasten erotuksen lähes täydellisesti: jopa 0,5 μm kokoiset hiukkaset saadaan suodatettua. Vertailukohtana ihmishius on noin 40 – 75 μm kokoinen ja siitepölyhiukkaset puolestaan 5 – 60 μm. Mann-Filter-suodattimia tuo maahan Örum Oy Ab, joka on merkittävimpiä auton varaosien ja lisävarusteiden maahantuojia ja kokonaispalveluntuottajia Suomessa. Lisätietoja: Tuoteasiantuntija Örum Oy Ab, Stefan Hartman, 010 569 4416. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=62764&fn=wkr0001.pdf http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=859&lang=FI