Total-Fina-Elf -tuotteet nyt Suomessa

* Total Group, yksi maailman suurimmista öljy-yhtiöistä, on valinnut Total- voiteluaineiden maahantuojaksi Örum Oy Ab:n. * Moottoriurheilussa testatut huippuvoiteluaineet saadaan vihdoin kuluttajien ulottuville Örumin kautta. * Uudet Total-voiteluaineet ovat näkyvästi esillä Helsinki Motor Show’ssa osastolla E2.

Örum ja Total tarjoavat suorituskykyä parantavia Total-voiteluaineita ja hydraulinesteitä henkilöautoille, hyötyajoneuvoille ja moottoripyörille. Total-tuotteisssa panostetaan tutkimukseen ja kehitykseen: tuotteet on kehitetty huippulaboratorioissa ja testattu vaativissa olosuhteissa, mm. rallin maailmanmestaruussarjassa. Total Group kuuluu maailman viiden suurimman öljy-yhtiön joukkoon. Sen pääkonttori on Ranskassa ja yritys toimii 130 maassa. Total Groupin toiminta kattaa kaikki öljyteollisuuden sektorit: raakaöljyn ja kaasun etsinnän, kenttien rakentamisen ja tuotannon sekä öljynjalostuksen. Vuonna 1923 perustettu Örum on merkittävimpiä auton varaosien ja lisävarusteiden maahantuojia Suomessa. Örumin merkittävimpiä tavarantoimittajia ovat autoteollisuuden käyttämät suuret kansainväliset autonosa- ja komponenttivalmistajat. Örumnet on Örumin jälleenmyyjien käytössä oleva www-pohjainen, reaaliaikainen tilaus- ja varaosajärjestelmä, jonka välityksellä Örum pystyy tarjoamaan yli 200.000 tuotteen valikoiman Euroopan johtavien varaosavalmistajien merkkituotteita. Yhteistyö Totalin kanssa tuo raikkaan tuulahduksen Suomen jähmeille voiteluainemarkkinoille — ja lisää vaihtoehtoja ajoneuvostaan huolehtivalle kuluttajalle. Maailman suurimmista ajoneuvovalmistajista mm. Peugeot, Citroën, Renault ja Mazda tekevät tiivistä yhteistyötä Total Groupin kanssa. Peugeotia ja Citroëniä valmistavien PSA-yhtiöiden kanssa tämä yhteistyö on kestänyt jo yli 20 vuoden ajan. Ajoneuvovalmistajien ja Totalin yhteistyön tuloksena on syntynyt erittäin suorituskykyisiä voiteluaineita, jotka auttavat vähentämään polttoaineen kulutusta, saastepäästöjä ja moottorin kulumista. Total-voiteluainevalikoimaa Örumilla täydentävät saman valmistajan Elf- ja Fina-tuotemerkit. Elf-tuotteita käytetään mm. Rénault’n F1-tiimissä ja Fina-tuotteita eri maiden vakioautosarjoissa. Örum esittelee uuden Total-voiteluainevalikoimansa Helsinki Motor Show’ssa. Osastolla E2 voi osallistua Total-rallisimulaattorikilpailuun, jossa päivän paras ajaja palkitaan Peugeot-pienoismallilla. Moninkertainen rallin maailmanmestari Marcus Grönholm vierailee osastolla perjantaina kertomassa kokemuksistaan Total-voiteluaineista rallin maailmanmestaruussarjassa. Lisätietoja Örum Oy Ab, toimitusjohtaja Kai-Petteri Purhonen 010 569 4506