Wabco Air System Protector Ilmankuivaimen patruuna ja saostussuodatin

* Uusi ilmankuivanpatruuna, jossa parannettu öljynerotus * Suojaa paineilmalaitteita luotettavasti haitallisilta aineilta

Jarrujärjestelmän suojaamiseksi haitallisilta aerosoleilta WABCO on kehittänyt uuden ilmankuivaimen patruunan: WABCO Air System Protector, jossa on saostussuodatin. Saostustoiminto muuttaa öljypisarat tiiviiseen nestemuotoon, jolloin öljy erottuu ihanteellisesti. Air System Protector perustuu luotettavaan WABCO-tekniikkaan. Se voidaan helposti vaihtaa ilmankuivaimen vakiopatruunan tilalle. Wabco Air System Protector pidättää pienetkin öljyhiukkaset kompressorin tuottamasta ilmasta ja suojaa näin paineilmajärjestelmää. Siinä käytetään WABCOn ensiluokkaista kuivausainetta. Se suojaa paineilmalaitteita luotettavasti haitallisilta aineilta, jolloin paineilma- ja jarrujärjestelmäkomponenttien käyttöikä pitenee ja huoltokulut vähenevät. Toiminta paineilmajärjestelmässä Hyötyajoneuvojen huoltovälit ovat kasvaneet viime vuosina. Samaan aikaan paremmanlaatuisen öljyn kysyntä on lisääntynyt. Nykyään moottoriöljyihin lisätään paljon kemiallisia lisäaineita, jotta näihin vaatimuksiin pystytään vastaamaan. Samaa öljyä käytetään paineilmajärjestelmien kompressoreissa ja niiden iästä ja käytöstä riippuen pieniä määriä öljyä saattaa päästä puristustilaan. Ilman puristusvaiheessa kompressori lämpenee ja sen seurauksena voiteluaine lämpenee. Lisäaineista kehittyy karstaa ja esteriyhdisteitä. Kun nämä haitalliset aineet pääsevät paineilmajärjestelmään pieninä öljypisaroina (aerosoleina), esimerkiksi tiivisteet saattavat vaurioitua. Seurauksena voi olla ilmavuoto tai toimintavika. WABCO-tuotteita tuo maahan Örum Oy Ab, joka on yksi merkittävimmistä autovaraosa- ja lisävarustealan kokonaispalvelua tarjoavista yrityksistä Suomessa. Lisätietoja: Örum Oy Ab, Alf-Erik Baarman 010 569 4420 / Antti Norva 010 569 4426