Kauppakortteli Atomiin rakennettavat Prisma Riihimäki ja Kauppakeskus Elektroni harjakorkeudessa

Report this content

Kauppakeskus Atomin rakennustyöt ovat edenneet aikataulussaan ja Prisma Riihimäen ja Kauppakeskus Elektronin harjannostajaisia vietetään tänään 15.6.2007. Prisma ja Kauppakeskus Elektroni valmistuvat loppuvuodesta 2007.

Prisma Riihimäen pinta-ala tulee olemaan noin 18 000 m2, josta muille yrityksille vuokrattavaa tilaa on noin 1 500 m2. Prisma-keskus tulee sijoittumaan Riihimäen keskustaan hyvien liikenneyhteyksien varrelle. Pysäköintialueella on tilaa 1 000 autolle.

Prisma Riihimäki on Hämeenmaan historian suurin yksittäinen investointi. Hankkeen ko-konaiskustannukset kohoavat yli 30 milj. euroon.

Hämeenmaa avaa Prisma-keskuksen yhteyteen lisäksi Emotionin ja ravintolamaailman. Hämeenmaan ensimmäinen Emotion on kauneuden ja naisten aluspukeutumisen erikoisliike. Valikoimista löytyy naisten sekä miesten sarjakosmetiikkaa, luontaistuotteita ja naisten aluspukeutumista kaikissa hintaryhmissä. Ravintolamaailmasta koko perhe löytää makuelämyksiä. Presson kahvila ja lounas, Rosso Expressin pizzat, pastat ja wokit sekä Hesburger muodostavat houkuttelevan ja nykyaikaisen virkistäytymispaikan kauppakeskuksen sydämeen. Ravintolaan tulee A-oikeudet.

Prisman, ravintolamaailman ja Emotionin lisäksi Prisma-keskuksen yhteyteen tulevat muun muassa Alko, Hairstore, SOL Pesula, PHP, Luontaistuote Sinun Kaupat, Silmäasema, Tunnin Kuva, NP Myymälä ja Kellokeskus. Prisma-keskuksen piha-alueelle rakennetaan ABC-polttoaineen jakelupiste.

Prisma Riihimäen pääurakoitsija on YIT Rakennus Oy ja pääsuunnittelija on Arkkitehtitoimisto Max Tenhunen Oy.

Prisma-keskus tulee työllistämään noin 180 kaupan alan ammattilaista. Näistä osa – noin 50 – siirtyy vanhoina työntekijöinä S-marketista, ravintola Kaneliässästä sekä Alkosta uuteen keskukseen. Uusia työpaikkoja syntyy noin 130. Rakentamisvaiheessa hanke työllistää noin 100 rakentajaa.

Kauppakeskus Elektroniin sijoittuu koko perheen muodin maailma

Kauppakeskus Elektronin pinta-alaksi tulee 7 700 m2. Kauppakeskus on avoyhteydessä Prisma Riihimäen kanssa kauppakäytävän välityksellä.

Muodin maailmaan tulee naisten, miesten, nuorten ja lasten muodin erikoisliikkeitä
kuten Seppälä, Benetton ja Vaatehuone. Lisäksi rakennukseen sijoittuu muun muassa Trendikenkä, Tiimari, Pentik, Kultajousi ja Täyspotti.

Kauppakeskus Elektronin KVR-urakoitsija on YIT Rakennus Oy ja pääsuunnittelija
Arkkitehtitoimisto HKP.

Kauppakortteli Atomin kokonaisinvestoinnit nousevat noin 110 milj. euroon. Rakentamisen seuraavissa vaiheissa toteutetaan Riihimäen matkakeskuksen ja kodinsisustamiseen painottuvan Retail Park Neutronin tilat.

Kauppakeskus ja sen vetovoima on kiinnostanut ulkomaalaisia kiinteistösijoittajia. Kohde myytiin englantilaiselle kauppakeskuksiin erikoistuneelle kiinteistösijoittajalle Boultbeelle viime kuussa.

Lisätietoja:
Osuuskauppa Hämeenmaa, toimitusjohtaja Taavi Heikkilä, puh. 050 680 37