Osuuskauppa Keskimaa aloittaa YT-neuvottelut koskien mahdollista Rosso Jämsän toiminnan lakkauttamista

Osuuskauppa Keskimaa harkitsee Rosso Jämsän toiminnan lakkauttamista, ja on antanut tänään 8.9.2016 yhteistoimintaneuvotteluesityksen asiaa koskien.

Rosso Jämsän toiminta on jo useiden vuosien ajan ollut tappiollista. Vuosien varrella toimintaa on kehitetty ja pyritty oikaisemaan tuloksen suuntaa, mutta tehdyillä toimenpiteillä ei ole ollut toivottua vaikutusta.

Työvoiman mahdollisen vähentämistarpeen arvioidaan olevan enintään yhdeksän henkilöä. Mikäli ravintolan toiminta lakkautetaan, henkilöstölle pyritään hakemaan ja tarjoamaan muita työtehtäviä Osuuskauppa Keskimaan sisällä.

Lisätietoja:   Toimialajohtaja Pasi Kunelius 050 310 5000

Osuuskauppa Keskimaa on market-  ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 700 miljoonan euron vuosimyynnillään. Asiakasomistajia on yli 122 000. Keskimaa työllistää lähes 2000 keskisuomalaista.