Puuppolassa vihitään käyttöön Ässäkenttä

Puuppolan koulun yhteyteen avataan neljäs Ässäkenttä Keski-Suomessa. Ässäkenttä tarjoaa perheille, nuorille ja lapsille ilmaisen ja monipuolisen liikuntamahdollisuuden koulun piha-alueella.

Monitoimikentän avajaisjuhlia vietetään lauantaina 1.9.2018.

Puuppolan Ässäkenttä tarjoaa lapsille ja nuorille ilmaisen ja monipuolisen liikuntamahdollisuuden koulun piha-alueella. Kenttä on rakennettu Osuuskauppa Keskimaan tuella. Palloliitto puolestaan lahjoittaa uuden Ässäkentän käyttäjille pelipalloja.

- Meille on tärkeää, että lapsilla ja nuorilla Keski-Suomessa hyvät harrastusmahdollisuudet. Ässäkenttä tarjoaa mahdollisuuden liikkua niin koulussa kuin vapaa-ajalla. Arkipäivisin kenttää käyttävät koululaiset, ja iltaisin ja viikonloppuisin se on vapaasti kaikkien lähiasukkaiden käytössä, kertoo Keskimaan viestintä- ja markkinointijohtaja Noora Luoma.

Ässäkenttä on keskeinen osa Puuppolan koulun ympäristön lähiliikunta-aluetta, joka vahvistaa koulun liikuntapainotteisuutta.

- Puuppolan koulun oppilaat ja henkilökunta ovat erittäin tyytyväisiä siihen, että Ässäkenttä saatiin koulun pihaan. Kenttä on ollut todella aktiivisessa käytössä joka välitunti, myös iltaisin käyttö on ollut runsasta. Koulun omin varoin tällaista kenttää ei olisi Puuppolan koulun pihaan saatu. Kenttä palvelee kaiken ikäisiä oppilaita, myös päiväkodilla on mahdollisuus hyödyntää kenttää, iloitsee Puuppolan koulun rehtori Ulla Törmälä.

Suomen Palloliiton ja S-ryhmän osuuskauppojen tavoitteena on rakentaa yhteistyössä kuntien kanssa sata monitoimikenttää suomalaisten alakoulujen pihoille. Osuuskauppa Keskimaa tukee Ässäkentän valmistumista 10 000 eurolla. Jo rakennetut Ässäkentät ovat kaikkialla aktiivisessa virkistys- ja harrastuskäytössä.

- Toivomme, että koulu pystyy hyödyntämään kenttää liikunnanopetuksessa eri lajeissa ja lisäämään lasten välituntiliikuntaa. Kouluajan ulkopuolisesta käytöstä nousee esille alueen perheiden, niin lasten, nuorten kuin aikuistenkin, mahdollisuus päästä liikkumaan ja harrastamaan kentällä ja sitä kautta lisätä heidän liikkumista ja hyvinvointia. Lisäksi kentän toivotaan lisäävän alueen asukkaiden yhteisöllisyyttä, kun he kokoontuvat kentälle pelaamaan ja harrastamaan, toteaa Palloliiton Keski-Suomen piirin nuorisopäällikkö Timo Hämäläinen.

Puuppolan Ässäkentän avajaisia vietetään lauantaina 1.9. kello 8.40. Ässäkentän avauksen jälkeen päivä jatkuu koululaisten miniturnauksen merkeissä uudella Ässäkentällä.

Osuuskauppa Keskimaa, viestintä- ja markkinointijohtaja Noora Luoma, 040 147 7740
Suomen Palloliiton Keski-Suomen piiri, nuorisopäällikkö Timo Hämäläinen, 040 702 1052
Puuppolan koulu, rehtori Ulla Törmälä, 050 501 2917