Kotiliesi-palkinnot 2013

Kotiliesi-palkinnot on tänä vuonna myönnetty Anne Bernerille, Minna Kiviojalle ja Pasi Nikkiselle.

Anne Berner saa palkinnon työstään uuden Lastensairaalan hyväksi. Hän on innostavalla asenteellaan ja sinnikkäällä työllään synnyttänyt kokonaisen kansanliikkeen lastensairaalan tueksi.

Minna Kivioja ja Pasi Nikkinen ovat perustaneet nuorille Pop Up Ilo Mestan ensin Helsingin Kamppiin ja sitten Tampereelle.

Kotiliesi-palkintoja on jaettu vuodesta 2007 asti ihmisille, jotka tekevät arjestamme parempaa. Palkintojen kohteet valitaan Kotiliesi-lehden lukijoiden ehdotuksista.

Lisätiedot: päätoimittaja Leeni Peltonen, puh 0400 702 527, sähköposti leeni.peltonen@otavamedia.fi

Otavamedia Oy kustantaa Suomessa 32 yleisöaikakauslehteä. Lehtibrändeistä tunnetuimpia ovat Seura, Anna, Suomen Kuvalehti, Tekniikan Maailma ja Kotiliesi. Otavamedian asiakasviestintäyksikkö tekee ja kustantaa asiakaslehtiä printtinä, verkossa, on-linena ja iPadissa. Verkkopalveluja tarjoavat Plaza.fi-portaali sekä NettiX Oy, jonka suosituin verkkosivusto on nettiauto.com. NettiX:n tytäryhtiö Ampparit Oy on verkkoliiketoimintaa kehittävä yritys, jolla on mm. uutisotsikoita kokoava palvelu.

Otavamediaan kuuluu myös neljä kirjakerhoa, joista tunnetuin on Suuri Suomalainen Kirjakerho. Kerhotoiminnan lisäksi yhtiöön kuuluu verkkokirjakauppa sekä yrityksille ja kuluttajille suunnattu Libricard-kirjalahjakorttipalvelu.

Otavamedian yhtiöitä ovat lisäksi DeCo Media Oy, Suomen Kuvapalvelu Oy, Lakiperintä Oy ja Virossa toimiva aikakauslehtiyhtiö Ühinenud Ajakirjad AS, joka kustantaa neljää aikakauslehteä. Otavamedia omistaa myös Suomen Golfpiste Oy:n, joka julkaisee arvostettua Golf Digest –aikakauslehteä. Vuonna 2012 Otavamedian yhtiöiden liikevaihto oli 165 milj. € ja niiden palveluksessa on noin 503 henkilöä. Otavamedia Oy kuuluu Otava-konserniin.