Koululainen ja Antti Tuisku yhdessä koulukiusaamista vastaan

Report this content

Koululainen-lehti palkitsi Suomen reiluimman luokan tähtiartisti Antti Tuiskun vierailulla. Reilu luokka -kisan voittaja löytyi Inarin koulusta, jossa Antti Tuisku vastaanotettiin itse tehdyin lahjoin.

Koululainen järjestää vuosittain kaikille alakouluille avoimen kilpailun, jossa etsitään Suomen reiluinta luokkaa eli luokkaa, joka sitoutuu edistämään reilua meininkiä, ennaltaehkäisemään ja vähentämään koulukiusaamista sekä toteuttaa parhaiten kolmiosaisen kilpailun eri tehtävät.

Tänä vuonna kilpailu järjestettiin 12. kertaa. Teema oli Suomi 100 vuotta ja kisan suojelijana toimi suosittu laulaja Antti Tuisku. Kilpailuun kuului kolme tehtävää. Ne olivat:

1. Meidän luokan tunnari
Esittäytykää omalla tunnussävelmällänne, -räpillänne tai runollanne. Voitte palauttaa kilpailutyön nauhoitteena, videona tai kirjoitettuna ja kuvitettuna versiona.

2. Meidän luokka matkalla 100-vuotiaassa Suomessa
Lähtekää mielikuvitusmatkalle! Mihin menette ja mitä kohtaatte? Dokumentoikaa matkanne haluamallanne tavalla: matkapäiväkirjana, matkaohjelmana, taideteoksena, sarjakuvana…

3. Suomen 100-vuotissyntymäpäiväjuhlat
Järjestäkää Suomelle syntymäpäivät omassa luokassanne ja kertokaa niiden vietosta haluamallanne tavalla.

Kaikki kolme tehtävää ansiokkaasti suorittanut Inarin koulun inarinsaamen 3.–6.-luokka vei kisassa voiton ja sai Antti Tuiskun vieraakseen marraskuun alussa. Iloisesta tapaamisesta kerrotaan reportaasin muodossa tänään (29.11.) ilmestyneessä Koululaisessa. Voit lukea jutun myös Koululaisen verkkosivuilta sekä katsoa paikalta tehdyn videon: www.koululainen.fi/reiluluokka

Antti Tuisku otettiin vastaan juhlavasti. Osa oppilaista sekä opettaja Petra Kuuva olivat pukeutuneet inarinsaamelaisiin pukuihin. Luokka oli valmistanut räpin, jonka he esittivät vierailun aluksi. Antti Tuisku sai lapsilta myös itse tehtyjä lahjoja, kuten heijastinkorun ja avaimenperän. Tapaamisen lopuksi jokainen oppilas sai itselleen ja perheenjäsenilleen tähtiartistin nimikirjoituksen sekä puhelimeen selfien hänen kanssaan.

Lisätietoa Koululaisen toimituspäälliköltä:
Liina Putkonen, liina.putkonen@otava.fi. Puh: 040-5631090

Otavamedia Oy kustantaa Suomessa 26 yleisöaikakauslehteä. Lehdistä tunnetuimpia ovat Seura, Anna, Suomen Kuvalehti, Tekniikan Maailma ja Kotiliesi. Otavamedia tavoittaa yli 30 verkkosivustollaan kuukausittain noin 2 miljoonaa suomalaista; verkosto on Suomen suurimpia. Suosittuja sivustoja ovat esimerkiksi Nettiauto.com, Ampparit.com, Kaksplus.fi ja Anna.fi. Otavamedian mobiilisivustot tavoittavat viikoittain noin miljoona suomalaista.

Otavamedia OMA Oy on Suomen johtava sisältömarkkinointia, asiakas- ja sidosryhmäviestintää sekä liikkuvan kuvan tuottamista harjoittava yhtiö. Otavamedian yhtiöitä ovat myös Suomen suurin markkinapaikka NettiX Oy ja sen tytäryhtiö Ampparit Oy.  Lisäksi Otavamediaan kuuluu Lakiperintä Oy ja Virossa toimiva aikakauslehtiyhtiö Ühinenud Ajakirjad AS, joka on yhteisyritys A-lehdet Oy:n kanssa.

Otavamedialla on kolme kirjakerhoa, joista tunnetuin on Suuri Suomalainen Kirjakerho. Kerhotoiminnan lisäksi yhtiöön kuuluu verkkokirjakauppa sekä yrityksille ja kuluttajille suunnattu Libricard-kirjalahjakorttipalvelu.Vuonna 2016 Otavamedian yhtiöiden liikevaihto oli 127,3 milj. € ja niiden palveluksessa on noin 445 henkilöä. Uusien liiketoimintojen liikevaihto oli 16 milj. € ja sen palveluksessa on 10 henkilöä. Otavamedia Oy kuuluu Otava-konserniin.

Liina Putkonen, liina.putkonen@otava.fi