Koululainen ja Redrama yhdessä koulukiusaamista vastaan

LEHDISTÖTIEDOTE 7.12.2016

Koululainen-lehti palkitsi Suomen reiluimman luokan tähtiartisti Redraman vierailulla. Reilu luokka -kisan voittaja löytyi Kajaanista, jossa Redrama vastaanotettiin hänelle sävelletyn ja sanoitetun laulun voimin.

Koululainen järjestää vuosittain kaikille alakouluille avoimen kilpailun, jossa etsitään Suomen reiluinta luokkaa eli luokkaa, joka sitoutuu edistämään reilua meininkiä, ennaltaehkäisemään ja vähentämään koulukiusaamista sekä toteuttaa parhaiten kolmiosaisen kilpailun eri tehtävät.

Tänä vuonna kisan teema oli Erilaisuus on rikkautta ja suojelijana tähtiartisti Redrama. Ansaittu voitto meni Kajaanin keskuskoulun 5 C -luokalle, jonka luona Redrama vieraili marraskuussa. Iloisesta tapaamisesta kerrotaan reportaasin muodossa juuri (7.12.) ilmestyneessä Koululaisessa.

Luokka teki tärkeälle vieraalle jopa oman laulun:

Are you Redi? No, I’m not. He is Redi!

Tässä on meillä reilu ryhmä, kukaan ei meistä ole tyhmä. Kaikki on yhtä arvokkaita. Me halutaan olla tarmokkaita.

Kertsi: Me teimme luokkaan sankarin, hän nimekseen sai Tomtionin. On hänellä mahtava työ, Hänen seurassa kukaan ei lyö. Hänestä saamme mallia, kiusaamista emme voi sallia. Jos joku tyrkkii, tönäisee, heti auttamaan silloin meen.

Kun meidän luokkaan tulet, sä huomaat sen, että luokkamme on ainutlaatuinen. Voit kuunnella meidän poppia ja ystävyyttä meiltä oppia.

Koululaisten laulu Redramalle löytyy myös täältä:

Lisätietoa Koululaisen toimituspäälliköltä:
Liina Putkonen, liina.putkonen@otava.fi. Puh: 040-5631090

Ladattavissa:

Kuva: Kajaanin keskuskoulun 5C-luokasta Redraman kanssa

Kuva: Koululaisen kansikuva joulukuu 2016

Otavamedia Oy kustantaa Suomessa 26 yleisöaikakauslehteä. Lehdistä tunnetuimpia ovat Seura, Anna, Suomen Kuvalehti, Tekniikan Maailma ja Kotiliesi. Otavamedia tavoittaa yli 30 verkkosivustollaan kuukausittain noin 2 miljoonaa suomalaista; verkosto on Suomen suurimpia. Suosittuja sivustoja ovat esimerkiksi Nettiauto.com, Ampparit.com, Kaksplus.fi ja Anna.fi. Otavamedian mobiilisivustot tavoittavat viikoittain noin miljoona suomalaista.

Otavamedia OMA Oy on Suomen johtava sisältömarkkinointia, asiakas- ja sidosryhmäviestintää sekä liikkuvan kuvan tuottamista harjoittava yhtiö. Otavamedian yhtiöitä ovat myös Suomen suurin markkinapaikka NettiX Oy ja sen tytäryhtiö Ampparit Oy. Vuonna 2015 Otavamedian yhtiöiden liikevaihto oli 145,0 milj. € ja niiden palveluksessa on noin 435 henkilöä. Otavamedia Oy kuuluu Otava-konserniin.