Lehdistötiedote 13.4.2011 Otavamedia osti DeCo Median ja Tietoputken

Otavamedia Oy on ostanut elävän kuvan viestintä- ja markkinointiratkaisujen toteuttajan DeCo Media Oy:n ja viestintätoimisto Tietoputki Oy:n. Yrityskauppa nostaa Otavamedian asiakaslehtiyksikön maan johtavaksi asiakasviestintäratkaisujen tarjoajaksi ja laajentaa entisestään sen vahvaa osaamista myös digitaalisen viestinnän tarjoajana. Yrityskaupalla ei ole henkilöstövaikutuksia.

DeCo Media on Suomen johtavia videotuotantojen ja -palveluiden tarjoajia. Se toimii digitaalisessa mediaympäristössä tarjoamalla asiakkailleen luotettavia ja moderneja webcast-lähetyksiä,  korkealaatuista videotuotantoa sekä itse kehittämäänsä QSB-videojulkaisujärjestelmää. Webcast-toimijana DeCo Media on markkinajohtaja Suomessa. Asiakaskunta koostuu kotimaan markkinoilla toimivista yrityksistä, suurista kansainvälisistä pörssiyhtiöistä sekä julkisyhteisöistä.

Tietoputki Oy täydentää jo ennestään vahvaa Otavamedian asiakasviestintäosaamista ja tarjoaa journalistisesti laadukkaiden asiakaslehtien lisäksi monipuolisia viestintäpalveluita, kuten viestinnän suunnittelua ja mediasuhteiden hoitamista. Ostettavat yhtiöt työllistävät yhteensä 15 viestinnän ammattilaista, jotka nyt sijoittuvat Otavamedian asiakaslehtiyksikköön. Asiakaslehtiyksikön muodostavat Kynämies Helsingissä ja Viestintätoimisto Sanakunta Turussa.

– Rakennamme näillä yrityskaupoilla vahvaa palvelukokonaisuutta, jotta asiakkaamme saavat niin painetun kuin digitaalisenkin viestinnän palvelut strategiansa mukaan, laadukkaana ja koordinoidusti yhdestä osoitteesta, toteaa Otavamedia Oy:n toimitusjohtaja Alexander Lindholm . Videoiden ja muiden digitaalisten ratkaisujen merkitys on vahvassa kasvussa asiakasviestinnän elämyksellisen ja tarinallisen trendin myötä. Yrityskaupan johdosta Otavamedia pystyy jatkossa vahvistamaan asiakaslehtiyksikön ohella myös koko yhtiön digitaalisen viestinnän osaamista.

DeCo Media painottaa yrityskaupan merkitystä erityisesti kehitystyössä.
– Puntaroimme eri vaihtoehtoja ja päätimme etsiä ostajan, jolla on samansuuntainen arvomaailma sekä strateginen näkemys tulevaisuudesta. Yhdessä suuren mediatalon kanssa meillä on paremmat edellytykset vastata nopeasti muuttuvien markkinoiden haasteisiin ja lisätä panostuksia markkinointiin, asiakasratkaisuihin sekä tuotekehitykseen, sanoo yritysten pääomistaja Heikki Peutere.

Alexander Lindholm, toimitusjohtaja
Otavamedia Oy
puh.040 833 0126
alexander.lindholm(at)otavamedia.fi

Petri Paarnio, toimitusjohtaja
DeCo Media Oy
puh.050 432 8872
petri.paarnio(at)decomedia.fi

Otava-konserni on Suomen johtavia viestintäalan yrityksiä. Emoyhtiö on Otava Oy. Konsernin Kirjat-liiketoiminta-alueen muodostavat Kustannusosakeyhtiö Otava, Like Kustannus Oy ja Otavan Kirjapaino Oy. Konsernin Lehdet-liiketoiminta-alueeseen kuuluvat Otavamedia Oy, Suomen Kuvapalvelu Oy, Suomen Golfpiste Oy sekä tytäryhtiö Virossa. Konsernin Uusiin liiketoimintoihin kuuluvat Plaza-portaali ja NettiX Oy. Vuonna 2010 konsernin liikevaihto oli 223,3 Meur ja sen palveluksessa on 915 henkeä.