Lehdistötiedote 22.1.2015, julkaisuvapaa heti: Otavamedian Kaksplus-blogit on Suomen suurin perheblogiyhteisö!

Kaksplus.fi:n uudistunut blogiyhteisö (blogit.kaksplus.fi) rikkoo kävijäennätyksiä viikko viikolta. Suomen suurimpaan perheblogiyhteisöön kuuluu 70 blogia, joissa uniikkeja kävijöitä on parhaimmillaan yli 120 000. Kaksplus.fi:n kokonaiskävijämäärä on 465 449 (TNS, viikko 3/2015).

Kaksplussan arvoihin niin printissä kuin verkossa kuuluvat moniäänisyys ja suvaitsevaisuus. Niinpä blogeissakin näkyy suomalaisen perhe-elämän koko kirjo. Mukana ovat mm. teiniäiti Demi Aulos, jonka Kiljuva Pikkunälkä -blogi valittiin viime vuoden Indiedays Blog Awardseissa inspiroivimmaksi perheblogiksi, räväkästi kantaaottava Jussi Korhonen (Isän pikajuna), tosi-tv-tähti Katri Sorsa sekä lasten maailmasta koskettavasti kertova lastentarhanopettaja Leena Ahtela (Päiväkodin elämää).

”Moni bloggaajista on mielipidevaikuttaja, jolle on muodostunut uskollinen ja laaja seuraajajoukko. Saamme myös jatkuvasti uusia yhteydenottoja mukaan haluavilta perhebloggaajilta. On hienoa nähdä, miten vetovoimainen yhteisö Kaksplus.fi on”, sanoo päätoimittaja Emma Koivula.

Lukijat viettävät blogien parissa paljon aikaa. Siksi blogi on myös loistava paikka tehdä sisältömarkkinointia lapsiperhekohderyhmässä.

”Otavamedia takaa ainoana toimijana tulosperusteisen hinnoittelun. Asiakas maksaa toteutuneista blogin lukukerroista”, kertoo Otavamedian Head of Digital Media Sales Jukka Pulkkinen.

Blogiyhteisö vaikuttaa vahvasti myös printin tekemiseen. Uuden Kaksplus-lehden kannessa poseeraa Katri Sorsa vauvaansa imettäen.

”Imettäjät-sarjassakin esiintynyt Katri herättää tunteita. On virkistävää, että hän ottaa julki-imettäjänä vahvasti kantaa kaikille äideille tärkeään asiaan. Imettävän naisen ei tarvitse piiloutua kotiin. Eikä Katri totisesti piiloudu”, päätoimittaja Emma Koivula sanoo.

Head of Digital Media Sales Jukka Pulkkinen, puh 050 390 4851
Päätoimittaja Emma Koivula, puh. 050 310 3038.

Tiedotteessa mainittujen blogien osoitteet:
blogit.kaksplus.fi/kiljuvapikkunalka
blogit.kaksplus.fi/isanpikajuna
blogit.kaksplus.fi/katrisorsa
blogit.kaksplus.fi/paivakodinelamaa

Otavamedia Oy kustantaa Suomessa 27 yleisöaikakauslehteä. Lehtibrändeistä tunnetuimpia ovat Seura, Anna, Suomen Kuvalehti, Tekniikan Maailma ja Kotiliesi. Otavamedian asiakasviestintäyksikkö tekee ja kustantaa asiakaslehtiä printtinä, verkossa, on-linena ja iPadissa. Verkkopalveluja tarjoavat portaalit Plaza.fi, Ellit.fi, Muropaketti.fi ja Dome.fi sekä NettiX Oy, jonka suosituin verkkosivusto on Nettiauto.com. NettiX:n tytäryhtiö Ampparit Oy on verkkoliiketoimintaa kehittävä yritys, jolla on mm. uutisotsikoita kokoava palvelu.

Otavamediaan kuuluu myös kolme kirjakerhoa, joista tunnetuin on Suuri Suomalainen Kirjakerho. Kerhotoiminnan lisäksi yhtiöön kuuluu verkkokirjakauppa sekä yrityksille ja kuluttajille suunnattu Libricard-kirjalahjakorttipalvelu.

Otavamedian yhtiöitä ovat lisäksi DeCo Media Oy ja Lakiperintä Oy sekä Virossa toimiva, yhdessä A-lehtien kanssa omistettu aikakauslehtiyhtiö Ühinenud Ajakirjad AS, joka kustantaa useita aikakauslehtiä. Vuonna 2013 Otavamedian yhtiöiden liikevaihto oli 155,2 milj. € ja niiden palveluksessa on noin 479 henkilöä. Otavamedia Oy kuuluu Otava-konserniin.