Lehdistötiedote 26.5.2011: Jukka Kaivolasta Otavamedian kuvatoiminnan johtaja

Jukka Kaivola on nimitetty Otavamedia Oy:n koko kuvatoiminnan johtajaksi 1.6.2011 alkaen. Kaivolan vastuualueena on Kuvaryhmä ja sen työskentelyn kehittäminen ja hän jatkaa Suomen Kuvapalvelun toimitusjohtajana.

Laadukkaat kuvat ovat niin aikakauslehtiemme kuin sähköisten julkaisukanaviemmekin olennaista sisältöä. Nimityksen tavoitteena onkin hyödyntää entistä suunnitelmallisemmin kuvatuotannon ja -myynnin mahdollisuuksia sekä vahvistaa Kuvaryhmän ja Suomen Kuvapalvelun yhteistyötä ja synergioita.

Johtaja Jukka Kaivola raportoi Suomen Kuvapalvelun ja Kuvaryhmän toiminnasta julkaisujohtaja Tarja Hurmeelle.

Alexander Lindholm, toimitusjohtaja
Otavamedia Oy
puh.040 833 0126
alexander.lindholm(at)otavamedia.fi

Otavamedia Oy kustantaa Suomessa 34 yleisöaikakauslehteä, yli 50 asiakas- ja henkilöstölehteä sekä tarjoaa lukuisia verkkopalveluja. Lehtibrändeistä tunnetuimpia ovat Seura, Anna, Suomen Kuvalehti, Tekniikan Maailma ja Kotiliesi. Otavamedian asiakaslehtiä julkaisevan yksikön muodostavat Kynämies ja Viestintätoimisto Sanakunta. Verkkopalveluja tarjoavat Plaza.fi-portaali sekä NettiX Oy, jonka suosituin verkkosivusto on nettiauto.com.
Otavamediaan kuuluu myös kuusi kirjakerhoa, joista tunnetuin on Suuri Suomalainen Kirjakerho. Kerhotoiminnan lisäksi yhtiöön kuuluvat Suuri Kuu -verkkokirjakauppa ja -kirjakauppaketju.
Otavamedian yhtiöitä ovat lisäksi Suomen Kuvapalvelu Oy, Lakiperintä Oy ja Virossa toimiva aikakauslehtiyhtiö Ühinenud Ajakirjad AS, joka kustantaa neljää aikakauslehteä. Lisäksi Otavamedia omistaa enemmistöosuuden Suomen Golfpiste Oy:stä. Vuonna 2010 Otavamedian liikevaihto oli 142,7milj. € ja sen palveluksessa on noin 519 henkilöä. Otavamedia Oy kuuluu Otava-konserniin.