Lehdistötiedote 26.5.2011: Mika Lahtonen on nimitetty Hymyn päätoimittajaksi

Mika Lahtonen aloittaa Hymyn päätoimittajana 1.6.2011 alkaen ja jatkaa edelleen myös Alibin päätoimittajana.

- Hymyn johtoon sopii mitä parhaiten julkkis- ja rikostoimittajana sekä paparazzina mainetta niittänyt Mika Lahtonen, sanoo julkaisujohtaja Tarja Hurme. Otavamedialla ja Lahtosella on takanaan 12 vuoden onnistunut Alibi-yhteistyö. Myös Hymyä Lahtonen on avustanut pitkään. Hän tuntee talon tavat, on luotettava ja asiallinen yhteistyökumppani. Yksi päätoimittaja useamman kuukausilehden vetäjänä on myös toimintamalli, josta meillä on jo hyviä kokemuksia lasten ja nuortenlehtiryhmässä, Ipanatiimissä.

Mika Lahtosen luotsaama Hymy panostaa vahvaan viihdetarjontaan. Hymy on jatkossakin tavallisen suomalaisen asialla - ja vallan vahtikoira, joka uskaltaa sanoa suorat sanat kuvia kumartelematta.

Alexander Lindholm, toimitusjohtaja
Otavamedia Oy
puh.040 833 0126

alexander.lindholm(at)otavamedia.fi

Otavamedia Oy kustantaa Suomessa 34 yleisöaikakauslehteä, yli 50 asiakas- ja henkilöstölehteä sekä tarjoaa lukuisia verkkopalveluja. Lehtibrändeistä tunnetuimpia ovat Seura, Anna, Suomen Kuvalehti, Tekniikan Maailma ja Kotiliesi. Otavamedian asiakaslehtiä julkaisevan yksikön muodostavat Kynämies ja Viestintätoimisto Sanakunta. Verkkopalveluja tarjoavat Plaza.fi-portaali sekä NettiX Oy, jonka suosituin verkkosivusto on nettiauto.com.
Otavamediaan kuuluu myös kuusi kirjakerhoa, joista tunnetuin on Suuri Suomalainen Kirjakerho. Kerhotoiminnan lisäksi yhtiöön kuuluvat Suuri Kuu -verkkokirjakauppa ja -kirjakauppaketju.
Otavamedian yhtiöitä ovat lisäksi Suomen Kuvapalvelu Oy, Lakiperintä Oy ja Virossa toimiva aikakauslehtiyhtiö Ühinenud Ajakirjad AS, joka kustantaa neljää aikakauslehteä. Lisäksi Otavamedia omistaa enemmistöosuuden Suomen Golfpiste Oy:stä. Vuonna 2010 Otavamedian liikevaihto oli 142,7milj. € ja sen palveluksessa on noin 519 henkilöä. Otavamedia Oy kuuluu Otava-konserniin.