Mobiilin ykkösmediat yhdistyvät!

Kaksi alan suosittua konkaria yhdistää voimansa, kun Mobiiliblogi.com-sivusto yhdistyy Suomen suurimpaan tietokoneaiheiseen sivustoon Muropaketti.comiin. Muropaketin lähes neljännesmiljoonaa viikkokävijää saa tuplamäärän mobiililaitteista kertovaa uutta sisältöä, kun Muropaketin mobiiliuutisia ja laitevertailuita tuottava TaskuMuro-osio rekrytoi riveihinsä Mobiiliblogia ylläpitäneen Teemu Hynnisen.

- TaskuMuron myötä pääsen laajentamaan lukijakuntaani entisestään. Olen seurannut TaskuMuroa ja Muropakettia jo vuosia, joten tiedän liittyväni osaavaan tiimiin, kommentoi suosittu bloggari Hynninen omaa siirtymistään.

Mobiiliblogia Hynninen on ylläpitänyt vuodesta 2008. Asiansa tuntevan bloggarin laaja ja aktiivinen lukijakunta on ottanut uutisen positiivisesti vastaan ja luvannut jatkaa kirjoitusten seuraamista.

- On hienoa saada Teemu mukaan tekemään TaskuMurosta entistä parempaa ja sisältörikkaampaa suomalaista mobiiliaiheista sivustoa, sanoo Muropaketin sisällöntuottajan io-media Oy:n toimitusjohtaja Sampsa Kurri.

Vuosi sitten Muropaketti laajentui Hintavertailupalvelulla. Tietotekniikkaan, mobiililaitteisiin, viihde-elektroniikkaan, konsoli- ja PC-peleihin sekä ohjelmistoihin keskittyvässä palvelussa on tällä hetkellä mukana 44 jälleenmyyjää. Erityisesti mobiililaitteiden kehitys on huimaa, siksi on tarpeen laajentaa myös alan uutisointia ja laitevertailua.

- Näillä eväillä on helppo nähdä Muropaketin saavan entistä laajemman lukijakunnan. Yleistajuiset ja perusteelliset laitevertailut ovat alansa ehdotonta eliittiä, jossa puolueettomuus on ollut alusta lähtien rikkomaton sääntö, päätoimittaja Kirsi Saukonsaari Otavamedia Oy:sta toteaa.

Parhaillaan testattavana ovat Samsungin Galaxy Note 3 ja Asuksen Nexus 7 -taulutietokone. Testattaviksi ovat tulleet myös Nokian uutuudet Lumia 1520 -älypuhelin sekä Lumia 2520 –taulutietokone.

Lisätiedot:
io-media Oy, Sampsa Kurri, puh. 040 848 5742
Otavamedia Oy, Kirsi Saukonsaari, puh. 050 412 2705

Otavamedia Oy kustantaa Suomessa 32 yleisöaikakauslehteä. Lehtibrändeistä tunnetuimpia ovat Seura, Anna, Suomen Kuvalehti, Tekniikan Maailma ja Kotiliesi. Otavamedian asiakasviestintäyksikkö tekee ja kustantaa asiakaslehtiä printtinä, verkossa, on-linena ja iPadissa. Verkkopalveluja tarjoavat Plaza.fi-portaali sekä NettiX Oy, jonka suosituin verkkosivusto on nettiauto.com. NettiX:n tytäryhtiö Ampparit Oy on verkkoliiketoimintaa kehittävä yritys, jolla on mm. uutisotsikoita kokoava palvelu.

Otavamediaan kuuluu myös neljä kirjakerhoa, joista tunnetuin on Suuri Suomalainen Kirjakerho. Kerhotoiminnan lisäksi yhtiöön kuuluu verkkokirjakauppa sekä yrityksille ja kuluttajille suunnattu Libricard-kirjalahjakorttipalvelu.

Otavamedian yhtiöitä ovat lisäksi DeCo Media Oy, Suomen Kuvapalvelu Oy, Lakiperintä Oy ja Virossa toimiva aikakauslehtiyhtiö Ühinenud Ajakirjad AS, joka kustantaa neljää aikakauslehteä. Otavamedia omistaa myös Suomen Golfpiste Oy:n, joka julkaisee arvostettua Golf Digest –aikakauslehteä. Vuonna 2012 Otavamedian yhtiöiden liikevaihto oli 165 milj. € ja niiden palveluksessa on noin 503 henkilöä. Otavamedia Oy kuuluu Otava-konserniin.