NettiX osti Huutokaupat.fi:n

NettiX:n markkinapaikkoihin tulee uusi kauppatapa, kun Otava-konserniin kuuluva NettiX Oy on ostanut Suomen Huutokaupat Oy:ltä Huutokaupat.fi-sovelluksen ja liiketoiminnan.

Mediatiedote 30.9.2016

Kauppa vahvistaa entisestään NettiX:n asemaa moottoritoimialan johtavana kauppapaikkana.

– Meiltä on jo pidemmän aikaa toivottu huutokauppatapaa palvelukokonaisuuteemme. Kauppiaamme pystyvät palvelemaan asiakkaitaan entistä paremmin kaikissa eri myyntitilanteissa ja -tavoissa, kertoo NettiX:n liiketoimintajohtaja Veli-Matti Vänninmaja.

Kaupassa ei siirry henkilökuntaa. Myyjäosapuoli jatkaa NettiX:n kumppanina palvelun kehityksessä ja myynnissä.

– Odotamme innolla tulevaa yhteistyötä, sanoo Suomen Huutokaupat.fi Oy:n toimitusjohtaja Jyrki Lehti. Huutokaupat.fi osana näin suurta kauppapaikkaa mahdollistaa palvelulupauksen onnistuneesta kaupankäynnistä, joka oli haastavaa toteuttaa pienenä toimijana, hän jatkaa.

NettiX:n tavoitteena on kehittää toimintaansa kauppiaiden kaupankäynnin edistäjänä.

– Vaikka tavoitteet ovat korkealla, kyse on enemmän olemassa olevien asiakkaiden paremmasta palvelusta uuden kauppatavan tarjoamisella, kuin markkinan voittamisesta yksittäisessä segmentissä, Vänninmaja linjaa.

Huutokaupat.fi:n palvelun käyttökokemuksen kehittäminen, tunnettuuden kasvattaminen ja integrointi soveltuvin osin nykyisiin markkinapaikkoihin on NettiX:n keskeisimpiä hankkeita ensi vuoden aikana.

Osapuolet eivät julkista kauppasummaa.

Lisätiedot:

Veli-Matti Vänninmaja,

NettiX Oy

vellu@nettix.fi

Jyrki Lehti

Suomen Huutokaupat Oy

jyrki.lehti@huutokaupat.fi

NettiX on Suomen suurin verkossa toimiva moottoritoimialan markkinapaikka, jossa on keskimäärin yli 700 000 viikkokävijää. Sen sivuilla käyvät kauppaa lähes kaikki Suomen moottoritoimialan liikkeet sekä kuluttajat. NettiX:n tunnetuin palvelu on Nettiauto.com. NettiX on täysin suomalainen, 16 vuotta vanha yritys, joka kuuluu Otava-konserniin. Sen muita palveluita ovat muun muassa Nettimoto.com, Nettivene.com ja Nettikaravaani.com.