Osakesäästämisen suosio selvässä nousussa Varsinais-Suomessa

Varsinais-Suomen Osakesäästäjien ry:n jäsenmäärä on tuplaantunut viimeisen kahden vuoden aikana 800:sta 1600:aan.

Mediatiedote 30.1.2015

”Jäsenmäärän kasvun syitä ovat mm. sijoitustuotteiden tarjonnan kasvu, alhainen korkotaso ja yhdistyksemme aktiivinen toiminta”, luettelee Varsinais-Suomen osakesäästäjien hallituksen puheenjohtaja Matti Vikström.

Tiedonnälkä on valtava. Jäsenet hakevat tukea omille sijoituspäätöksilleen tai tietoa uusista sijoitusvaihtoehdoista. Yhdistys ei itse anna sijoitussuosituksia, vaan saattaa palveluntarjoajat ja sijoittamisesta kiinnostuneet yhteen. Vastuu sijoitusten tekemisestä jää aina yksilölle itselleen.

”Yhdistyksemme järjestää jäsenillemme vuodessa toistakymmentä yritysesittelyä ja -vierailua pörssiyhtiöihin, kokoontuu kerran kuukaudessa Turun kirjastossa sijoitusklubissa, tekee messumatkoja ja sijoitusristeilyn”, Vikström jatkaa.

Millainen on tyypillinen osakesäästäjä?

Tyypillinen jäsen on tavallinen suomalainen, joka haluaa kasvattaa varallisuuttaan itselleen sopivalla tavalla. Yhdistyksen toiminta painottuu osakesäästämisestä kiinnostuneille, kuitenkaan muita sijoitusmuotoja unohtamatta. Jäsenyys ei edellytä osakeomistusta.

”39 euron vuosittaisella jäsenmaksulla jäsen saa mm. Viisas Raha -nimisen jäsenlehden, tarjouksia sijoituspalveluista ja -julkaisuista ja voi osallistua joko veloituksetta tai edullisesti lukuisiin eri tapahtumiin.”

Lisätietoa Varsinais-Suomen Osakesäästäjien toiminnasta antaa:

Matti Vikström 0400-486 775

Hallituksen pj