Otavamedia Oy vahvistaa toimituksia ja uusii toimitusorganisaation rakennetta

Otavamedia Oy rakentaa nykyisistä naisten-, lasten- ja perhelehdistään vahvat ja entistä kilpailukykyisemmät toimitukselliset kokonaisuudet.

Nykyiset 17 erillistä toimitusta yhdistetään neljäksi ns. lehtiperheeksi.

Vastaaviksi päätoimittajiksi on nimitetty 1.12.2013 alkaen

Emma Koivula (Anna, Kaksplus ja kaksplus.fi),
Saija Hakoniemi (Seura, Viva, Tv-maailma, Kotilääkäri ja Matkalehti),
Leeni Peltonen (Kotiliesi, Maalla, deko. ja Moda)
sekä Elli Mäkilä (Koululainen, Tom&Jerry, Lemmikki, Leppis, Villivarsa ja Otavamedian lehtien ristikot).

Kaikki lehdet jatkavat ilmestymistään nykyiseen tapaan erillisinä ja itsenäisinä julkaisuina. Uudistuksen tavoitteena on lehtibrändien sisällön ja markkina-aseman vahvistaminen. Toimitusten työprosessien kehittämisestä ja uudistamisesta on sovittu yhdessä toimituksellisen henkilöstön kanssa.

Yksikön johtaja on Katriina Kaarre.

Lisätiedot:
toimitusjohtaja Pekka Harju, puh. 0400 400 913
julkaisujohtaja Katriina Kaarre, puh. 050 310 3050

Otavamedia Oy kustantaa Suomessa 32 yleisöaikakauslehteä. Lehtibrändeistä tunnetuimpia ovat Seura, Anna, Suomen Kuvalehti, Tekniikan Maailma ja Kotiliesi. Otavamedian asiakasviestintäyksikkö tekee ja kustantaa asiakaslehtiä printtinä, verkossa, on-linena ja iPadissa. Verkkopalveluja tarjoavat Plaza.fi-portaali sekä NettiX Oy, jonka suosituin verkkosivusto on nettiauto.com. NettiX:n tytäryhtiö Ampparit Oy on verkkoliiketoimintaa kehittävä yritys, jolla on mm. uutisotsikoita kokoava palvelu.

Otavamediaan kuuluu myös neljä kirjakerhoa, joista tunnetuin on Suuri Suomalainen Kirjakerho. Kerhotoiminnan lisäksi yhtiöön kuuluu verkkokirjakauppa sekä yrityksille ja kuluttajille suunnattu Libricard-kirjalahjakorttipalvelu.

Otavamedian yhtiöitä ovat lisäksi DeCo Media Oy, Suomen Kuvapalvelu Oy, Lakiperintä Oy ja Virossa toimiva aikakauslehtiyhtiö Ühinenud Ajakirjad AS, joka kustantaa neljää aikakauslehteä. Otavamedia omistaa myös Suomen Golfpiste Oy:n, joka julkaisee arvostettua Golf Digest –aikakauslehteä. Vuonna 2012 Otavamedian yhtiöiden liikevaihto oli 165 milj. € ja niiden palveluksessa on noin 503 henkilöä. Otavamedia Oy kuuluu Otava-konserniin.