OTAVAMEDIALTA ERIKOISLEHTI ROBIN-FANEILLE (julkaisuvapaa 25.4.2012)

Otavamedia Oy julkaisee toukokuussa erikoislehden suureen suosioon nousseesta laulajatähti Robinista. Lehti toteutetaan yhteistyössä Robinin ja Universal Musicin kanssa. Koululainen-lehden konseptiin tehty lehti on suunniteltu Robinin faneille nuorimmasta vanhimpaan.

– Robin on ilmiönä ainutlaatuinen Suomen mittakaavassa. halusimme tehdä fanilehden, josta riittää iloa pidemmäksikin aikaa. Lehdessä on muun muassa lukuisia reportaaseja, Robinin kuulumisia sekä tietysti ne tärkeimmät, fanijulisteet ja ihailijakuvat, Otavamedian lasten- ja nuortenlehtiryhmän päätoimittaja Ville Kormilainen sanoo.

Julisteineen lehdessä on kaikkiaan 48 sivua. Lasten vanhemmille markkinoidaan mahdollisuutta tilata lehti ennakkoon, jolloin lapsi saa lehden kotiin jo ilmestymispäivänä 8.5. Samasta päivästä alkaen Robin-lehden voi ostaa myös Lehtipisteestä 5 euron hintaan.

– Robin on loistava nuori artisti, joka on pyörremyrskyn lailla valloittanut faniensa suosion ja suosio jatkaa vain kasvamistaan. Toivomme Robinin tuovan kaikille faneille positiivisuutta sekä yllätyksellisyyttä arkeen, niin musiikin kuin muun fani-materiaalin välityksellä, Universal Music Finlandin toimitusjohtaja Jarkko Nordlund sanoo.

Lasten- ja nuortenlehtien päätoimittaja Ville Kormilainen, puh. 040 743 0003

Otavamedia Oy kustantaa Suomessa 32 yleisöaikakauslehteä. Lehtibrändeistä tunnetuimpia ovat Seura, Anna, Suomen Kuvalehti, Tekniikan Maailma ja Kotiliesi. Otavamedian asiakasviestintäyksikkö tekee ja kustantaa asiakaslehtiä printtinä, verkossa, on-linena ja iPadissa. Verkkopalveluja tarjoavat Plaza.fi-portaali sekä NettiX Oy, jonka suosituin verkkosivusto on nettiauto.com.

Otavamediaan kuuluu myös kuusi kirjakerhoa, joista tunnetuin on Suuri Suomalainen Kirjakerho. Kerhotoiminnan lisäksi yhtiöön kuuluu Suuri Kuu -verkkokirjakauppa.

Otavamedian yhtiöitä ovat lisäksi DeCo Media Oy, Suomen Kuvapalvelu Oy, Lakiperintä Oy ja Virossa toimiva aikakauslehtiyhtiö Ühinenud Ajakirjad AS, joka kustantaa neljää aikakauslehteä. Lisäksi Otavamedia omistaa enemmistöosuuden Suomen Golfpiste Oy:stä. Vuonna 2011 Otavamedian yhtiöiden liikevaihto oli 163,8 milj. € ja niiden palveluksessa on noin 534 henkilöä. Otavamedia Oy kuuluu Otava-konserniin.