Otavamedian ja PubMaticin yhteistyö tuo kustannussäästöjä digimainostajille: ensimmäinen lisenssisopimus Suomessa ja maailmalla

Suomen suurimpiin mediayhtiöihin kuuluva Otavamedia ja julkaisijapuolen teknologiakumppani PubMatic ovat tehneet lisenssisopimuksen, joka tehostaa digimainonnan ostamista ja tuo läpinäkyvyyttä sen kustannusrakenteisiin. Otavamedia on PubMaticin ensimmäinen lisenssikumppani Suomessa ja maailmassa.

Otavamedian lisenssisopimus PubMaticin kanssa mahdollistaa merkittävän edun Otavamedian mainostaja-asiakkaille, sillä julkaisijapuolen teknologiakustannukset jäävät Otavamedian osalta kokonaan pois.

”Teknologiakustannukset ovat mainostajan näkökulmasta yksi ohjelmallisen ostamisen haaste, sillä julkaisijoiden teknologiakumppanit voivat ottaa kampanjabudjetista jopa 25 %. Tämä vähentää ohjelmallisen ostamisen läpinäkyvyyttä. Lisenssisopimuksemme myötä mainostaja-asiakkaamme saavat rahoilleen enemmän vastinetta ja brändeilleen enemmän näkyvyyttä”, kertoo Antti Ellonen, Otavamedian digitaalisen liiketoiminnan kehityspäällikkö.

"Sopimusmallimme tuo vahvasti läpinäkyvyyttä ohjelmallisen mainonnan ostamiseen ja tätä haluamme edelleen vahvistaa ja kehittää yhdessä Otavamedian kanssa, kertoo Bill Swanson, PubMaticin EMEA-alueen Chief Revenue Officer.

Antti Ellonen, digitaalisen liiketoiminnan kehityspäällikkö, Otavamedia, p.050 501 4495, antti.ellonen@otava.fi

Otavamedia Oy:n yritysliiketoiminta suunnittelee ja tuottaa yrityksille niiden omia asiakasmedioita. Teemme myös tuloksellisia, monikanavaisia media- ja sisältöratkaisuja sekä Otavamedian mediaympäristöihin että asiakkaan omaan mediaan. Mittaamme sisältöjen ja mainonnan toimivuutta sekä rakennamme kuluttajaymmärrystä.

Otavamedia Oy kustantaa Suomessa 25 yleisöaikakauslehteä sekä julkaisee yli 30 verkkosivustoa. Aikakauslehdet tavoittavat lähes 2 miljoonaa lukijaa. Verkon kautta tavoitetaan kuukausittain yli 3 miljoonaa suomalaista. Otavamedia on osa Otava-konsernia. Konserniin kuuluvat myös Suomen suurin markkinapaikka NettiX Oy ja uutisportaali Ampparit Oy. https://yrityksille.otavamedia.fi/

PubMatic on julkaisijapuolen teknologia-alusta, joka alansa edelläkävijänä tarjoaa innovatiivisia mahdollisuuksia ohjelmallisen ostamisen kehittämiseen.  Vuonna 2006 perustetun PubMaticin päätoimipaikka sijaitsee Kaliforniassa. Pubmaticilla on kuusi datakeskusta ja 13 toimipistettä ympäri maailman. https://pubmatic.com/

Pikafaktat