Otavamedian julkaisut jälleen mitaleilla Folio Awards -kisassa

Report this content

Otavamedian visualistien kädenjälkeä palkittiin arvostetun Folio Awards -kilpailun Ozzies-kategoriassa. Wärtsilän Twentyfour7. ja Ekonomiliiton Ekonomi ylsivät sarjoissaan hopealle. John Deere Forestryn In The Forest -lehti sai pronssia. Vuoden 2012 voittajat julkistettiin New Yorkissa marraskuun 14. päivänä.

Wärtsilän sidosryhmälehti Twentyfour7. palkittiin hopealla muotoilija Aki Choklatia käsittelevän jutun valokuvista (Best Use of Photography, B-to-B). Twentyfour7. on englanninkielinen lehti Wärtsilän sidosryhmille ja se ilmestyy neljä kertaa vuodessa. Nyt palkittu reportaasi ilmestyi lehden numerossa 1/2012. Toteutuksesta vastasivat AD Riina Walli, tuottaja Monika Winqvist ja graafinen suunnittelija Maikki Rantala. Artikkelin kuvat otti Daniele del Castillo. Twentyfour7.-lehti on palkittu Eddie & Ozzie Awards -kilpailussa myös vuosina 2008, 2009 ja 2011.

Ekonomiliiton jäsenlehti Ekonomi palkittiin hopealla sarjassa Best Use of Photography, Association/Non-Profit. Palkinto tuli lehden 3/12-numeron kansijutulla ”AY-liike uuteen aikaan”. Toteutuksesta vastasivat AD Ari Hirvonen, graafinen suunnittelija Katri Nietosjärvi ja valokuvaaja Pekka Holmström Otavamediasta.

John Deere Forestryn kansainvälinen sidosryhmälehti In The Forest ylsi pronssille Best Table of Contents -sarjassa. Palkittu sisällysluettelo löytyy lehden numerosta 2/11. Toteutus on AD Ari Hirvosen ja valokuvaaja Hannu Vanhasen käsialaa.

Eddie & Ozzie Awards on maailman suurin vuotuinen lehtialan kilpailu. Sen järjestää yhdysvaltalainen lehtikustannusalan julkaisu Folio Magazine. Kovatasoiseen kisaan osallistui tänä vuonna yli 2000 lehteä ja verkkojulkaisua eri puolilta maailmaa. Palkintoja jaetaan sekä toimituksellisesta osaamisesta että visuaalisesta tasosta. Kilpailun kansainväliseen tuomaristoon kuuluu noin 300 alan asiantuntijaa. Lisää tietoa kilpailusta löytyy osoitteesta: www.folioawards.com.

Palkittuihin lehtiin voi tutustua Issuu-kirjastossamme:
Twentyfour7. http://www.twentyfour7magazine.com/en/issue/1/2012/#!48
Ekonomi http://issuu.com/otavamedia_asiakasviestinta/docs/ekonomi-3-2012/1
In The Forest http://issuu.com/otavamedia_asiakasviestinta/docs/jd0211_eng-150dpi

Otavamedia Oy, Kalle Seire, myynti- ja markkinointijohtaja, p. 040 505 5619

Otavamedian asiakasviestintäyksikön palveluksessa on yhteensä noin 75 viestinnän ammattilaista. Yksikkö tuottaa 67 säännöllisesti ilmestyvää asiakas- ja sidosryhmälehteä, verkko- ja videosisältöjä sekä muita viestinnän palveluita yrityksille ja julkisyhteisöille. Otavamedia kuuluu Otava-konserniin.