OTAVAMEDIAN LIIKKUVAN KUVAN TYTÄRYHTIÖ MENESTYI ALAN HUIPPUKISASSA

Otavamedian tytäryhtiö DeCo Media Oy on palkittu kansainvälisessä WorldMediaFestival -kilpailussa Saksassa. NCC:lle tuotettu ”A Second Chance” video-ohjelma voitti Hampurissa toukokuussa Gold Awardin ja sai lisäksi yli 700 ohjelman joukosta parhaan kuvauksen Magic Eye -palkinnon sekä Grand Award -palkinnon. DeCo Media on aikaisemmin voittanut parhaan ohjelman Grand Prix -palkinnon ja oli ehdolla myös tänä vuonna.

Vuonna 2000 perustettu WorldMediaFestival on media-alan arvostetuimpia tapahtumia ja alan suurin kilpailu Euroopassa. Tänä vuonna mukana oli ohjelmia 33 maasta ympäri maailmaa.

Vuonna 1998 perustettu DeCo Media Oy on elävän kuvan palveluyritys, joka on ollut vuodesta 2011 osa Otavamediaa. DeCo Media tarjoaa elävän kuvan ratkaisuja asiakasyritysten muuttuviin tarpeisiin. Yritys toimii kahdella liiketoiminta-alueella, videotuotanto sekä webcast, joka on videokuvan ja synkronoitujen esitysten välittämistä verkossa livenä tai tallenteena.

Lisätiedot: DeCo Media Oy, Milla Wiksten, johtaja p. 040 700 1861

Otavamedia Oy kustantaa Suomessa 28 yleisöaikakauslehteä. Lehtibrändeistä tunnetuimpia ovat Seura, Anna, Suomen Kuvalehti, Tekniikan Maailma ja Kotiliesi. Otavamedian asiakasviestintäyksikkö tekee ja kustantaa asiakaslehtiä printtinä, verkossa, on-linena ja iPadissa. Verkkopalveluja tarjoavat Plaza.fi, Ellit.fi, Muropaketti.fi, Dome.fi ja ruoka.fi sekä NettiX Oy, jonka suosituin verkkosivusto on Nettiauto.com. NettiX:in tytäryhtiö Ampparit Oy on verkkoliiketoimintaa kehittävä yritys, jolla on mm. uutisotsikoita kokoava palvelu. Vuonna 2013 Otavamedian yhtiöiden liikevaihto oli 155,2 milj. €, ja niiden palveluksessa on noin 479 henkilöä. Otavamedia Oy kuuluu Otava-konserniin.