Parnasson esseekilpailun voittaja valittu

Parnasson juhlavuoden kunniaksi julistetun kirjoituskilpailun on voittanut tutkija, toimittaja Anne-Maria Latikka esseellään "Alaviitteitä elämään". Siinä vieraillaan kirjailijoiden haudoilla ja pohditaan Joseph Brodskya. Essee sisältää myös kiintoisan ajatuksellisen harharetken.

Toiseksi kilpailussa tuli kustannustoimittaja Antti Arnkil esseellään "Hän voi jättää soittonsa kirjoittamatta", joka käsittelee Paavo Rintalan harvoin mainittua romaania Maatyömies ja kuu. Kolmanneksi sijoittui kirjallisuudentutkija Juhani Sipilän essee "Menneisyyden vanki vai elävä klassikko", jonka aiheena on Aleksandr Solženitsyn ja Vankileirien saaristo.

Parnasson kirjoituskilpailun tuomaristoon kuuluivat päätoimittaja Jarmo Papinniemi, kriitikko Kaisa Neimala ja esseisti Antti Nylén. He seuloivat palkittavat tekstit esiin yli 170 kilpailutyön joukosta.

Anne-Maria Latikan voittajaessee julkaistiin 1.12. ilmestyvässä Parnasson numerossa 7/2011, muut palkitut tullaan julkaisemaan alkuvuodesta 2012.

Lisätiedot:
Jarmo Papinniemi
Parnasso
Maistraatinportti 1
00015 Otavamedia
050 310 3029

Otavamedia on osa Suomen kolmanneksi suurinta mediayritystä, Otava-konsernia. Julkaisemme Suomessa 34 ja Virossa 4 aikakauslehteä. Olemme Suomen johtava yritysjournalismin osaaja 50 asiakaslehdellämme, joista useat ovat kansainvälisesti palkittuja. Liiketoimintoihimme lukeutuu useita vahvoja verkkoyhteisöjä sekä sähköisiä markkinapaikkoja. Tuotamme sisältöä nettiin, printtiin ja sosiaaliseen mediaan ja toteutamme elävän kuvan viestintä- ja markkinointiratkaisuja. Olemmekin yksi Suomen suurimmista sisällöntuottajista. Otavamedialla on kuusi merkittävää kirjakerhoa, joista vanhin ja suurin on Suuri Suomalainen Kirjakerho. Kerhotoiminnan lisäksi tarjoamme lukijoille verkkokirjakaupan ja kirjakauppaketjujen toiminnot. Otavamediassa työskentelee 506 henkilöä ja vuonna 2010 liikevaihtomme oli 142,7 miljoonaa euroa.