Tekniikan Maailma mukana MP14-moottoripyöränäyttelyssä Helsingin Messukeskuksessa 31.1. - 2.2.

Tekniikan Maailman osastolla 6c111 on KTM 1190 Adventure -käyttötestipyörä esillä moottori purettuna. Messuvieraat pääsevät tutustumaan, miltä moottoripyörä, sen moottori, renkaat ja lisävarusteet näyttävät rankan 40 000 kilometrin käyttötestin jälkeen.

Käyttötesti tehtiin 19.4. – 31.10.2013, minä aikana Tekniikan Maailman testimiehistö ajoi pyörällä päivittäin keskimäärin 205 kilometriä. Pyörää testattiin kaupunki-, maantie- ja moottoritiellä, ja pyörän luonteen takia myös sorateillä. Pisimmät matkareitit kulkivat Suomesta Via Baltican kautta aina Unkariin ja Kroatiaan saakka.

KTM 1190 Adventure oli yksi viime vuoden mielenkiintoisimpia moottoripyöräuutuuksia. Monenlaiseen ajoon ja erilaisille teille soveltuvien allroad-pyörien suosio sekä merkki- ja mallivalikoima ovat viime vuosina kasvaneet myös meillä Suomessa selvästi.

Käyttötestiin valittiin pyörän perusversio, joka maksoi tilaushetkellä 20 185 euroa. Lisävarusteina pyörässä olivat mm. alumiiniset sivulaukut, laukkujen sisäkassit, kaatumaraudat, gps-navigointiteline sekä ohjaustangon kahvanlämmittimet.

”40 000 kilometrin testimatkaan mahtui melkoinen määrä pieniä ja muutama vähän isompikin vika. Myös takarenkaan kuluminen ihmetytti. Pyörän moottori kesti kuitenkin hyvin matkan rasitukset eikä ajo-ominaisuuksistakaan löytynyt moitittavaa. Adventure on todellinen pitkän matkan seikkailija”, kertoo Tero Kiira, yksi testikuljettajista.

Pyörän lisäksi yleisöllä on koko messujen ajan mahdollisuus tavata Tekniikan Maailman testikuljettajia, jotka kertovat mielellään KTM-käyttötestistä ja TM-moottoripyörävertailujen tekemisestä.

Käyttötestin loppuraportin voi lukea Tekniikan Maailman numerosta 2/2014, joka ilmestyi 15.1.2014. TM-testiraportin lisäksi mukana on myös käyttäjien kommentteja Adventuresta ja sen sisarmallista Adventure R:stä.

Moottoripyörätoimittaja Tero Kiira, puh. 040 501 9967
Toimituspäällikkö Raimo Haapaniemi, puh. 040 746 2698

Otavamedia Oy kustantaa Suomessa 29 yleisöaikakauslehteä. Lehtibrändeistä tunnetuimpia ovat Seura, Anna, Suomen Kuvalehti, Tekniikan Maailma ja Kotiliesi. Otavamedian asiakasviestintäyksikkö tekee ja kustantaa asiakaslehtiä printtinä, verkossa, on-linena ja iPadissa. Verkkopalveluja tarjoavat Plaza.fi-portaali sekä NettiX Oy, jonka suosituin verkkosivusto on nettiauto.com. NettiX:n tytäryhtiö Ampparit Oy on verkkoliiketoimintaa kehittävä yritys, jolla on mm. uutisotsikoita kokoava palvelu.

Otavamediaan kuuluu myös kolme (3) kirjakerhoa, joista tunnetuin on Suuri Suomalainen Kirjakerho. Kerhotoiminnan lisäksi yhtiöön kuuluu verkkokirjakauppa sekä yrityksille ja kuluttajille suunnattu Libricard-kirjalahjakorttipalvelu.

Otavamedian yhtiöitä ovat lisäksi DeCo Media Oy, Suomen Kuvapalvelu Oy, Lakiperintä Oy ja Virossa toimiva aikakauslehtiyhtiö Ühinenud Ajakirjad AS, joka kustantaa neljää aikakauslehteä. Otavamedia omistaa myös Suomen Golfpiste Oy:n, joka julkaisee arvostettua Golf Digest –aikakauslehteä. Vuonna 2012 Otavamedian yhtiöiden liikevaihto oli 165 milj. € ja niiden palveluksessa on noin 503 henkilöä. Otavamedia Oy kuuluu Otava-konserniin.