• Ovako AB/

Ovako neuvottelee ostotarjouksesta Ascometalista yhdessä ranskalaisyrittäjien ja -investoijien kanssa

Ovako on liittynyt ranskalaisten teollisuusyrittäjien ja investoijien ryhmään, joka ilmoitti 5. toukokuuta suunnitelmistaan tehdä tarjouksen konkurssimenettelyssä olevasta ranskalaisesta koneenrakennusterästen valmistajasta Ascometalista. Neuvottelut koskevat pientä vähemmistöosuutta Ovakolle.

Ryhmää johtaa Ranskan entisen teollisuusministerin Christine Lagarden kansliapäällikkö Frank Supplisson ja muita jäseniä ovat Ascometalin perustaja ja Airbusin entinen toimitusjohtaja Noël Forgeard sekä Arcelorin johtoon kuulunut Guy Dolle.

Nanterren tuomioistuimen on määrä ratkaista voittava tarjous toukokuun loppuun mennessä.

– Uskomme, että itsenäisellä Ascometalilla, jolla on vakaa rahoitus ja vakaa toiminnallinen asema, on parhaat mahdollisuudet kääntää yritys kannattavuuden ja kasvun tielle, sanovat Tom Erixon, tj ja konsernijohtaja ja Frank Supplisson yhteisessä lausunnossaan.

Viktoria Karsberg, Head of Group Communications, 46 8 622 13 40

Ovako on johtava eurooppalainen koneenrakennusterästen valmistaja, jonka asiakkaita ovat kuulalaakeri-, ajoneuvo- ja konepajateollisuus. Tuotannon pääraaka-aine on kierrätysteräs, josta valmistetaan tankoja, putkia, renkaita ja puolivalmiita komponentteja.Ovako on edustettuna yli 30 maassa, ja yhtiöllä on myyntikonttoreita Euroopassa, Pohjois-Amerikassa ja Aasiassa. Vuonna 2013 Ovakon liikevaihto oli 850 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä vuoden lopussa 2995. Lisätietoja internet-sivustoltamme osoitteesta www.ovako.com.

Tom Erixon