Ovako sopi joustavista työaikajärjestelyistä Hoforsissa

Ovako Hofors solmi tänään ammattiliittojen kanssa sopimuksen joustavista työaikajärjestelyistä. Sopimus koskee sekä Hoforsin toimihenkilöitä että työntekijöitä.

Uusi sopimus koskee Hoforsin koko henkilöstöä ja molempia liiketoiminta-alueita Bar Hofors-Hällefors ja Tube and Ring. Sopimuksen mukaan henkilöstö tekee 80-prosenttista työaikaa ja saa 90 prosenttia palkasta. Lisäksi sopimus vahvistaa nykyistä voitonjakojärjestelmää Hoforsin henkilöstön osalta vuosina 2014–2017 ja mahdollistaa alennettujen palkkojen myöhemmän kompensoimisen.

– Sopimuksen myötä aiemmin Hoforsissa annettuja irtisanomisvaroituksia ei toteuteta. Samanaikaisesti tuottavuuden parantamiseen ja toiminnan tehostamiseen tähtääviä toimenpiteitä jatketaan, toteaa liiketoiminta-alue Bar Hofors-Hälleforsin johtaja Sten Lyckström.

Sopimus astuu voimaan 1. helmikuuta 2013 ja on voimassa työntekijöiden osalta kuusi kuukautta ja toimihenkilöiden osalta kolme plus kolme kuukautta.

Sten Lyckström, liiketoiminta-alueen johtaja, Bar Hofors-Hällefors, +46 70 533 55 91

Ovako on johtava eurooppalainen koneenrakennusterästen valmistaja, jonka asiakkaita ovat laakeri-, kuljetusväline- ja konepajateollisuus. Ovako valmistaa niukkaseosteisia teräksiä ja hiiliteräksiä tankoina, putkina, renkaina ja puolivalmiina komponentteina. Yhtiöllä on tuotantoa 11 paikkakunnalla ja useita myyntiyhtiöitä Euroopassa ja Yhdysvalloissa. Ovakon liikevaihto vuonna 2011 oli 1 121 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä 3 239. Vuotuinen terästuotantokapasiteetti on 1,3 miljoonaa tonnia.

Tietoa OvakostaOvako kehittää teknisesti korkeatasoisia teräsratkaisuja kuulalaakeri-, ajoneuvo- ja konepajateollisuudessa toimiville asiakkailleen yhteistyössä näiden kanssa. Teräksemme tekee asiakkaidemme lopputuotteista kestävämpiä ja pidentää niiden käyttöikää – se merkitsee viime kädessä älykkäämpiä, vähemmän energiaa kuluttavia ja ympäristöystävällisempiä tuotteita. Tuotantomme pääraaka-aine on kierrätysteräs, josta valmistetaan tankoja, putkia, renkaita ja puolivalmiita komponentteja. Ovako on edustettuna yli 30 maassa, ja yhtiöllä on myyntikonttoreita Euroopassa, Pohjois-Amerikassa ja Aasiassa. Vuonna 2016 Ovakon liikevaihto oli 781 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä vuoden lopussa 2 800. Lisätietoja internet-sivustoltamme osoitteesta www.ovako.com Lehdistökuvia:http://mediabank.ovako.com/search/images