Ovakolta uusi digitaalinen palvelu – M-Steel Calculator

Ovako on lanseerannut uuden digitaalisen työkalun nimeltä M-Steel Calculator. Se perustuu yhtiön Steel Navigator ‑alustaan, joka opastaa asiakkaita oikeiden koneistusasetusten valinnassa teräksen ominaisuuksien ja lastuavien työkalujen perusteella. M-Steel Calculatorin avulla asiakkaat voivat myös vertailla Ovakon M-Steel®‑teräksen ja tavanomaisten terästen lastuamisnopeuksia ja terien kestoikää.

‒ Olemme iloisia voidessamme tarjota asiakkaillemme M-Steel Calculatorin avuksi materiaalivertailuihin ja työstöasetusten tarkistamiseen. Vastaavissa digitaalisissa työkaluissa on tähän asti ollut lähtökohtana työkalu eikä käytettävä teräslaji. M-Steel Calculator on tehokas ja käyttäjäystävällinen tapa löytää oikeat asetukset ja laskea Ovakon M-Steelin ja tavanomaisen teräksen välisten koneistuskustannusten ero, sanoo Göran Nyström, EVP Group Marketing & Technology. Haluamme tarjota asiakkaillemme parasta palvelua, ja panostus M-Steel Calculatoriin on osa Ovakon pyrkimyksiä vastata asiakkaiden kysyntään oikeilla tuotteilla, oikealla laadulla, oikeaan aikaan ja oikeiden kanavien kautta.

M-Steel Calculator perustuu Ovakon Steel Navigatoriin, joka auttaa asiakkaita parhaan teräksen valinnassa ja on osa Ovakon digitalisaatiostrategiaa. Se vahvistaa entisestään konsernin tavoitetta tarjota asiakkailleen alan parasta palvelua.

M-Steel Calculator on tarkoitettu ensisijaisesti ajoneuvo- ja konepajateollisuudelle. Sen lähtökohtana on Ovakon M-Steel-teräs, jonka ominaisuudet helpottavat koneistusta ja joka voi moninkertaistaa lastuavan työkalun kestoiän tavanomaiseen teräkseen verrattuna.

Ovakon M-Steel Calculatoria voi käyttää tietokoneella, tabletilla tai älypuhelimella. Lisätietoja: M-Steel Calculator

Lehdistö- ja mediakontaktit
Oskar Bosson, Head of Group Communications
Puhelin: +46 704 10 71 80
Sähköposti: oskar.bosson@ovako.com

Sijoittajasuhteet
Nicholas Källsäter, Head of Group Business Control
Puhelin: +46 8 622 1323
Sähköposti: nicholas.kallsater@ovako.com

Tietoa Ovakosta

Ovako kehittää teknisesti korkeatasoisia teräsratkaisuja kuulalaakeri-, ajoneuvo- ja konepajateollisuudessa toimiville asiakkailleen yhteistyössä näiden kanssa. Teräksemme tekee asiakkaidemme lopputuotteista kestävämpiä ja pidentää niiden käyttöikää – se merkitsee viime kädessä älykkäämpiä, vähemmän energiaa kuluttavia ja ympäristöystävällisempiä tuotteita.

Tuotantomme pääraaka-aine on kierrätysteräs, josta valmistetaan tankoja, putkia, renkaita ja puolivalmiita komponentteja. Ovako on edustettuna yli 30 maassa, ja yhtiöllä on myyntikonttoreita Euroopassa, Pohjois-Amerikassa ja Aasiassa. Vuonna 2016 Ovakon liikevaihto oli 781 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä vuoden lopussa 2 800. Lisätietoja internet-sivustoltamme osoitteesta www.ovako.com.

Tämä tiedote on yllämainitun yhteyshenkilön luvalla julkaisuvapaa 23.5.2017 klo 9.00.