• Ovenia/

Kauppakeskus Goodman houkuttelee asiakkaita erityisellä sijainnilla ja viihtyisyydellä

Valtatie 3:n päälle rakennettu Kauppakeskus Goodman avautui 30.10.2014. Hämeenlinnan uuden maamerkin toimintaa pyörittää Suomen johtava kauppakeskusasiantuntija Realprojekti Oy. Moderni kauppakeskus kilpailee asiakkaista viihtyisyydellä ja saavutettavuudella.

– Goodman ei ole pelkästään kauppakeskus, vaan suuri kohtauspaikka, joka yhdistää moottoritien molemmat puolet ja päivittää Hämeenlinnan palvelutason Suomen kauppakeskuskartalla uudelle tasolle. Kauppakeskus on liitetty luonnikkaasti kiinteäksi osaksi nykyistä kaupunkirakennetta, ja se edustaa edelläkävijyyttä niin sijainnin, saavutettavuuden kuin ympäristöystävällisyydenkin osalta, kertoo Realprojektin toimitusjohtaja Markku Hietala.

Kauppakeskus Goodmanin myötä Ovenia Groupiin kuuluva Realprojekti vastaa Suomessa 14 kauppakeskuksen johtamisesta. Kevan omistaman Goodmanin rakennuttamisesta on vastannut NCC Property Development Oy ja rakentamisesta NCC Rakennus Oy. Suomen 20. suurimman kauppakeskuksen rakennustyöt kestivät kolme vuotta. Keskus on rakennettu kansainvälisen BREEAM ympäristöluokituksen very good -standardien mukaisesti.

Kauppakeskusjohtaja Eeva Jauro kertoo, että Realprojektin ja Ovenian vastuulla Goodmanissa on kokonaisvaltainen kauppakeskusjohtaminen mukaan lukien markkinointi, ylläpito, kiinteistöyhtiön taloushallinto sekä omistajan vuokrahallinto. Goodmanilla on tarkkaan mietitty resepti kaupan alalla vallitsevien haasteiden päihittämiseksi.

– Kauppakeskuksen kilpailukyvyssä entistäkin olennaisempaa on viihde, kokeminen ja näkeminen. Goodman eroaa perinteisistä kauppakeskuksista erityisellä sijainnilla, viihtyisyydellä ja avaruudella. Olemme ihmisen kokoinen keskus, jonka toivomme asiakkaiden ottavan omaksi olohuoneekseen. Tunneside saa asiakkaan palaamaan uudestaan ja uudestaan, kuvailee Jauro.

Asiakkaat saavat palvelua myös netissä. Goodmanin verkkosivuille on tulossa videokierros ja laajat tiedot kaupoista, jolloin kauppakeskuskäynti on helppo suunnitella etukäteen.

Kauppakeskus Goodman toimii osoitteessa Kaivokatu 7. Kauppakeskuksessa on liiketilaa yhteensä yli 26 000 neliötä. Liikkeitä ja palveluntarjoajia on noin 70. Goodman tavoittelee 6,5 miljoonaa kävijää vuodessa. Kauppakeskus on nimetty Hämeenlinnassa syntyneen edesmenneen Irwin Goodmanin mukaan.

Markku Hietala, toimitusjohtaja, Realprojekti Oy, puh. 0500 405 879, markku.hietala@realprojekti.fi

Eeva Jauro, kauppakeskusjohtaja, Kauppakeskus Goodman, Realprojekti Oy, puh. 050 502 0836, eeva.jauro@realprojekti.fi

Realprojekti Oy

Realprojekti vastaa tällä hetkellä 14 kauppakeskuksen johtamisesta Suomessa 25 henkilön kauppakeskustiimillä. Keskusten yhteenlaskettu vuokrattava ala on yli 400 000 m2 ja tiloissa toimii runsaat 700 liikettä vuokralaisina. Keskusten yhteenlaskettu vuosimyynti ylittää 1,3 miljardia euroa.

Realprojektilla on lisäksi 15 henkilön tiimi, joka on erikoistunut erilaisten kaupallisten hankkeiden kehittämiseen ja vuokraukseen. Osana Ovenia Groupia toimimme koko Suomessa ja palvelutarjontamme kattaa tarvittaessa myös kiinteistöpalvelujen johtamisen ja taloushallinnon ratkaisut.