• Ovenia/

Ovenia vahvasti mukaan asuntoisännöintiin – Arenna Oy on nyt Ovenia isännöinti

Ovenia-konserni on noussut Suomen johtavaksi kiinteistöjohtamisen ja isännöinnin yritykseksi.

– Olemme tehneet vuosien ajan määrätietoista työtä kiinteistöjohtamisen toiminta- ja palveluprosessien kehittämiseksi. Samanaikaisesti olemme vahvistaneet ja laajentaneet palvelutoimintojamme yritysostoin vastaamaan paremmin asiakkaiden kasvaneita tarpeita. Ovenia-konserniin ovat viime vuoden aikana liittyneet asuntoisännöintiä toteuttava Arenna Oy, toimitilajohtamisen yritys Kaivopiha Oy sekä kauppakeskusjohtamiseen ja kiinteistökehittämiseen erikoistunut Realprojekti Oy, kertoo toimitusjohtaja Mika Valtonen.

– Uusi Ovenia seisoo kolmella tukijalalla: toimitilojen kiinteistöjohtaminen (Ovenia Oy), asuntoisännöinti (Ovenia isännöinti) sekä kauppakeskusjohtaminen ja kiinteistökehitys (Realprojekti Oy) muodostavat saumattoman kokonaisuuden. Kun yhdistämme nämä toimialan eri segmenttejä palvelevat yritykset, voimme tarjota uusia ja kohdennettuja palvelukokonaisuuksia. Arenna Oy asettuu yhteisen Ovenia-brändin alle Ovenia isännöinniksi, muuten toiminta jatkuu entiseen tapaan ja tutut yhteyshenkilöt jatkavat tehtävissään, konsernin toimitusjohtaja Mika Valtonen kertoo.

Ovenia-konsernin noin 500 hengen organisaatio 21 paikkakunnalla tarjoaa Suomen laajimmat palvelut kiinteistöomaisuuden arvon ylläpitoon ja kehittämiseen. – Koko Suomen kattavien toimipaikkojen myötä toimimme aina lähellä paikallisia asiakkaita. Yrityskaupoilla olemme saaneet ammattitaitoiseen joukkoomme lisää huippuosaajia. Asiakkaille pystymme tarjoamaan valtakunnallisesti hyvin monipuolisen kiinteistöjohtamisen ja isännöinnin ratkaisukokonaisuuden aina yksittäisiin erikoisammattitaitoa vaativiin tehtäviin asti. Henkilöstöllemme vahvistunut osaamispohjamme ja valtakunnallinen verkostomme merkitsee enemmän mahdollisuuksia ammattitaidon kehittämiseen ja uuden oppimiseen, kertoo Mika Valtonen.

Ovenia korostaa kiinteistöjohtamisen pitkäjänteisyyttä ja asiakaskeskeisyyttä. – Sopimukset kiinteistöjen käytöstä ja ylläpidosta tehdään useiksi vuosiksi, jopa vuosikymmeniksi. Kiinteistöt ovat myös osa globaalia sijoitusmarkkinaa. Kiinteistöalan ammattilaisilta vaaditaan tänä päivänä monen eri-ikäisen kiinteistön hallintaa ja kykyä löytää ratkaisuja erilaisille käyttäjille ja kiinteistönomistajille. Ovenian kiinteistöjohtamisen ja -kehittämisen, rakennuttamisen, isännöinnin sekä kauppakeskusjohtamisen tiimien vahvuus perustuukin vahvan ammattitaidon, asiakaspalvelun ja teknisen osaamisen lisäksi historiatietoon ja tulevaisuuden ennakointiin, Mika Valtonen määrittää.

Toimitusjohtaja Mika Valtonen, Ovenia Group Oy, puh. 040 726 0006, mika.valtonen@ovenia.fi

Toimitusjohtaja Kai Kosunen, Ovenia isännöinti, puh. 050 66 162, kai.kosunen@ovenia.fi

Haastattelupyynnöt:

Maarit Saloniemi-Hotokainen, Ovenia Oy, puh. 0400 812 959, maarit.saloniemi@ovenia.fi

Ovenia-konserni on Suomen johtava kiinteistönjohto- ja isännöintipalveluja tarjoava yritys. Ovenia tarjoaa asiakaslähtöisiä kiinteistönjohtamispalveluita valtakunnallisesti. Olemme alan suurin ja vanhin yritys yli 30 vuoden kokemuksella. Tunnustuksena työstämme olemme saaneet ensimmäisenä Suomessa kiinteistöalan ISO 9001 –sertifikaatin. Palvelumme kattavat kaikki kiinteistöomaisuuden hallinnan osa-alueet. Ovenia-konserni hallinnoi valtakunnallisesti yli 10 miljoonan neliömetrin kiinteistöomaisuutta ja konsernin liikevaihtoarvio vuodelle 2012 on noin 40 miljoonaa euroa. Yritys työllistää noin 500 kiinteistöalan ammattilaista. www.ovenia.fi