Hartwall löysi syyn virheellisiin Karjala 6 x 0,33 litran tuotepakkauksiin – prosessi päivitetty

Tähän mennessä Hartwall on saanut kaksi kuluttajapalautetta virheellisistä Pepsi Max -tölkeistä Karjala-monipakkauksissa, eikä palautteita ole tullut päivän aikana lisää. Varmuuden vuoksi Hartwall veti koko Karjala 6 x 0,33 litran tuotantoerän pois myynnistä ja tiedotti takaisinvedosta välittömästi kuluttajia ja asiakkaita.

Koska kaupassa kuluttaja saa irrotettua monipakkauksista myös yksittäisiä tölkkejä, veti Hartwall vastuullisena toimijana myynnistä pois myös valmistuserätiedon mukaiset yksittäiset Pepsi Max 0,33 litran tölkit.

”Karjala-oluen valmistuksessa tölkkilinjan pastörointi-konetta edeltävään kääntäjään oli jäänyt inhimillisestä erehdyksestä johtuen Pepsi Max -tölkkejä. Kääntäjään mahtuu kahdeksan tölkkiä. Hartwall on tämän johdosta tarkistanut toimintatapojaan, jotta tällainen ei enää toistu,” sanoo Tomas Lindfors, Hartwallin tuotantojohtaja.

Hartwall pyytää kuluttajia, jotka ovat ostaneet Karjala 6 x 0,33 litran tölkkipakkauksen tai yksittäisen Pepsi Max -tölkin tarkistamaan pakkauksen parasta ennen -leiman ja tuotantoajan sekä palauttamaan viallisen tuotteen ostopaikkaan.

Tarkat tiedot takaisinvedettävästä erästä löytyvät oheisista taulukoista:

Tuotenumero – SKU Tuotteen nimi ja koko Parasta ennen -leima Takaisinvedon syy EAN-koodi varttilava EAN-koodi
6 x 0,33 l monipakkaus
9434 = 10977 Karjala
4,5 %,
6x0,33 litran tölkkipakkaus
190117 16:31
L6025 K0854
Takaisinveto koskee leiman kellonaikaa 16:31 – 17:31.
Erässä Karjala-sixpackeja on mahdollisesti Pepsi Max -tölkkejä, joissa Karjala-olutta sisällä. 6413602094348 6413605094161
Tuotenumero – SKU Tuotteen nimi ja koko Parasta ennen -leima Takaisinvedon syy EAN-koodikuluttajapakkaus
1567 = 11020 Pepsi Max,
0,33 tölkki
190117 16:31
L6025 K0854
Takaisinveto koskee leiman kellonaikaa 15:45 – 17:32.
Erässä Pepsi Max -tölkkejä on mahdollisesti Karjala-olutta sisällä. 6413600015550

Median yhteydenotot: Taina Lampela-Helin, viestintäpäällikkö, Oy Hartwall Ab, +358 40 6684 600, taina.lampela-helin(at)hartwall.fi

Kuluttajapalaute: palaute@hartwall.fi