Hartwall ohjaa juomakulttuuria vastuullisempaan suuntaan

Nautivastuullisesti.fi-merkintä pakkauksiin ja mainontaan

Hartwall ohjaa suomalaista juomakulttuuria vastuullisempaan suuntaan. Hartwallin lanseeraama Nautivastuullisesti.fi -verkkosivusto johdattaa kuluttajat vastuulliseen ja laadukkaaseen juomakulttuuriin. Jatkossa nautivastuullisesti.fi-merkintä näkyy kaikissa Hartwallin tuotteissa ja mainonnassa.

Tärkeä osa Hartwallin vastuullisuusohjelmaa on mietojen ja matala-alkoholisten juomien tarjoaminen, ja niiden valikoima monipuolistuu keväällä 2013 entisestään. Hartwallin pitkäjänteinen työ vastuullisuuden puolesta näkyy myös tammikuussa 2013 lanseeratussa Vanhempainliiton kampanjassa, joka on suunnattu alaikäisten alkoholin käyttöä vastaan.

”Laatu ennen määrää” -ajattelu olutkulttuuriin
Suomalaisen olutkulttuurin kehittäminen on vastuullisen juomakulttuurin ytimessä. Nautivastuullisesti.fi -verkkosivustolla nostetaan oluen arvostusta johdattamalla suomalaiset kuluttajat oluen ja ruuan makuyhdistelmien maailmaan.

”Haluamme virittää keskustelua oluen asemasta suomalaisessa juomakulttuurissa ja kannustaa laatu ennen määrää -ajatteluun myös oluiden kohdalla”, kertoo olutkategorian kehityspäällikkö Simo Hämäläinen Hartwallilta.

Olutta ei pidetä vielä viinin veroisena ruokajuomana, mutta mietona alkoholijuoman se sopii hyvin suomalaiseen ruokapöytään. Kohtuullisesti nautittuna olut voi olla osa terveellistä elämäntapaa ja ruokavaliota.

”Uskomme, että oluen käytön yhdistäminen makunautintoihin vahvistaa oluen arvostusta. Tuomalla olut ruokajuomaksi viinin rinnalle, kiinnittämällä huomiota oluen laadukkaaseen tarjoiluun sekä tarjoamalla kuluttajille monipuolinen, eri oluttyypeistä ja miedoista oluista koostuva valikoima viedään suomalaista juomakulttuuria vastuullisempaan suuntaan”, Hämäläinen sanoo.

Täydellistä tuoppia metsästetään myös televisiossa
Nautivastuullisesti.fi -sivusto johdattaa oluen ja ruuan makuyhdistelmien maailmaan sekä tarjoaa kattavaa tietoa oluen historiasta, erilaisista oluttyypeistä ja oluen oikeaoppisesta tarjoilusta. Sivustolla kannustetaan kuluttajia kehittelemään omia oluen ja ruuan -makuyhdistelmiä. Ruoka ja juoma -reseptityökalulla voi puolestaan etsiä omia suosikkiyhdistelmiä.

Osana Hartwallin olutkulttuurin kehittämisohjelmaa esitetään tv-ohjelma, jossa suositut koomikot Andre Wickström ja Mikko Kouki tutustuvat suomalaisen oluen saloihin, ja jäljittävät täydellisiä olut- ja ruokayhdistelmiä. Täydellisen tuopin metsästys -ohjelma esitetään helmi-maaliskuussa JIM Akatemiassa. Sarjan ensimmäinen osa näytetään 1.2.2013 klo 21.20. Ohjelma on katsottavissa helmikuun aikana myös nautivastuullisesti.fi-sivustolla.

Lisätietoja vastuullisuudesta:

Nautivastuullisesti.fi www.nautivastuullisesti.fi

Kohtuullisesti.fi -kampanja www.kohtuullisesti.fi

Kännissä olet ääliö -kampanja www.kannissaoletaalio.fi

Kehityspäällikkö Simo Hämäläinen, simo.hamalainen@hartwall.fi, puh. 020 717 2032

Viestintäpäällikkö Hanna Leppäniemi, hanna.leppaniemi@hartwall.fi, puh. 020 717 2073

Kuvat:

Hartwall on juoma-alan innovatiivinen suunnannäyttäjä. Hartwallin tuotevalikoimaan kuuluu oluita, siidereitä ja long drink -juomia, pullotettuja vesiä, virvoitusjuomia, mehuja ja erikoisjuomia sekä tytäryhtiö Hartwa-Traden kautta viinejä ja muita alkoholijuomia. Tunnetuimmat tuotemerkit ovat Lapin Kulta, Karjala, Foster’s ja Heineken -oluet sekä Hartwall Jaffa, Hartwall Novelle, Upcider ja Hartwall Original Long Drink. Hartwall on osa HEINEKENia, joka on Euroopan suurin ja maailman kolmanneksi suurin panimo volyymilla mitattuna.

Lainaukset

Haluamme virittää keskustelua oluen asemasta suomalaisessa juomakulttuurissa ja kannustaa laatu ennen määrää -ajatteluun myös oluiden kohdalla.
Simo Hämäläinen, kehityspäällikkö, Hartwall