Hartwall perustaa erikoisolutpanimon Lahteen

Hartwall perustaa tulevana kesänä Lahden tehtaansa yhteyteen erikoisolutpanimon. Mittava investointi tuo joustavuutta tuotantoon ja rikastuttaa Hartwallin monipuolista olutvalikoimaa.

Merkittävän investoinnin taustalla on olutkulttuurin muutos kotimaassa. Suomen olutmarkkina on muuttunut, erikoisoluiden kysyntä on jatkuvassa kasvussa ja kuluttajat haluavat tehdä yhä yksilöllisempiä valintoja. Investoinnin myötä Hartwall vastaa kuluttajien toiveisiin entistä paremmin ja saa oluenvalmistukseen uudenlaista notkeutta: panimossa kehitetään uutta ennakkoluulottomasti, valmistetaan monipuolisesti erikokoisia tuote-eriä ja erilaisia oluttyylejä sekä tehdään yhteistyötä myös kansainvälisten panimomestareiden kanssa.

”Erikoisolutpanimo on meille iso panostus ja aloittaa uuden aikakauden Hartwallin oluttuotannossa. Investointi tuo meille lisää joustavuutta ja ketteryyttä, jota pirstaloituneella markkinalla menestyminen edellyttää. Teemme ylpeänä nyt jotakin mitä isot oluttalot eivät ole vielä tehneet.  Kyseessä on miljoonien eurojen investointi ja  Hartwallin suurin investointi yli kymmeneen vuoteen yhdessä muiden Lahden panimolle tehtävien uudistusten kanssa”, kertoo Hartwallin toimitusjohtaja Kalle Järvinen.

Hartwallin perustama erikoisolutpanimo rakentuu yhtiön 50-vuotisen, laadukkaiden oluiden kehittämisen ja valmistamisen kautta syntyneen ammattitaidon pohjalta. Erikoisolutpanimo rakennetaan Lahden tuotantolaitoksen yhteyteen. Hartwall Lahden vuonna 2003 valmistunut huippumoderni panimo- ja virvoitusjuomatehdas on rakennettu suuria tuotantomääriä varten.

”Erikoisoluiden markkina kasvaa ja olutkulttuuri kehittyy Suomessa jatkuvasti. Tarjoamme asiakkaillemme laajemmin erilaisia oluttyylejä sekä mielenkiintoisia uusia makuja. Tunnemme viimeisimmät oluttrendit, ja erikoispanimomme kattiloissa tulee porisemaan monenlaisia uutuuksia. Tärkeintä tulee jatkossakin olemaan aina maku ja laatu”, kertoo Hartwallin vastaava panimomestari Hannele Alakarhu.

Elokuussa korkataan

Ensimmäisiä uudessa panimossa valmistettuja oluita päästään maistamaan elokuussa.

”Erikoisolutpanimon perustaminen on ollut jännittävä ja inspiroiva matka. Olemme kehittäneet olutvalikoimaamme jatkuvasti, mutta uuden panimon myötä pääsemme irrottelemaan ja kokeilemaan rohkeammin uusien makunystyröitä kutkuttelevien oluiden parissa”, panimomestari Hannele Alakarhu iloitsee.

Tiedossa on myös yhteistyötä alan kansainvälisten huippujen, kuten tanskalaisen oluttaitelijan ja pohjoismaisen olutkulttuurin johtohahmon Anders Kissmeyerin kanssa.

Kuvia: http://mediapankki.hartwall.fi/l/gSWvkMnnGdXf

Lisätietoja ja yhteydenotot:

Hanna Leppäniemi, viestintäpäällikkö, Hartwall, puh. 0400 998 133, hanna.leppaniemi@hartwall.fi

Turkka Hirvonen, oluiden markkinointipäällikkö, Hartwall, puh. 050 312 0132, turkka.hirvonen@hartwall.fi

Hartwall on juoma-alan kasvava suunnannäyttäjä. Valmistamme suomalaisten rakastamia juomia arkeen ja juhlaan. Hartwallin tuotevalikoimaan kuuluu vesiä, virvoitusjuomia, erikoisjuomia, oluita, siidereitä ja long drink -juomia sekä tytäryhtiö Hartwa-Traden kautta viinejä ja muita alkoholijuomia.

Hartwallin tunnetuimmat tuotemerkit ovat Hartwall Jaffa, Hartwall Novelle, Lapin Kulta, Karjala ja Hartwall Original Long Drink. Olemme myös Heineken ja Pepsi -brändien yhteistyökumppani Suomessa.

Hartwallin moderni tuotantolaitos sijaitsee Lahdessa, lähdevesipullottamo Karijoella ja pääkonttori Helsingissä. Rakastettujen klassikoiden ja innovatiivisten uutuuksien parissa työskentelee 700 hartwallilaista, välillisesti työllistämme Suomessa 11 000 ihmistä.

Olemme osa tanskalaista Royal Unibrew -konsernia.

Edistämme vastuullista juomakulttuuria. Toimimme aktiivisesti ympäristön hyväksi ja korostamme lähituotantoa. Ilman Hartwallia Suomi olisi kuivempi paikka elää.  www.hartwall.fi