Karjala Maltti – pehmeää maltaisuutta ja bourbonin makua

Kotimaisten lageroluiden valikoima laajenee maaliskuussa kiehtovalla uutuudella. Karjala Maltin maussa ja tuoksussa tuntuu bourbon-viskin aromi. Runsaan maltainen maku vaatii malttia.

Karjala Maltti 4,5 % on lagerolut, jonka tasapainoisessa maussa ja tuoksussa tuntuvat maltaan pehmeys ja bourbonin aromi. Oluen väri on viskimäisen kullankeltainen.

”Suomalaiset kaipaavat olutvalikoimaan uusia makuelämyksiä. Karjala Maltti tarjoaa helposti lähestyttävän ja kiehtovan vaihtoehdon perinteisen kotimaisen lagerin ystäville, sillä bourbon-viskin aromi sopii suomalaisten makumieltymyksiin. Uutuusoluen nimi viittaa oluen maltaisuuteen ja vahvaan makuun, jonka nauttimiseen tarvitaan malttia”, kertoo tuotepäällikkö Tiina Turkulainen.

Herkullinen lager-olut sopii erityisesti nautiskeluun. Runsaan maltainen olut maistuu myös ruuan kumppanina.

”Karjala Maltti sopii nautittavaksi erityisen hyvin esimerkiksi grillatun tai savustetun lihan ja leikkeleiden kera sekä kermaisten ja pippuristen pastojen kumppaniksi,” suosittelee Hartwallin ruoka- ja juoma-asiantuntija Riikka Kallonen.

”Lisäksi bourbonin aromikas maku sopii erinomaisesti myös hedelmäisten – esimerkiksi ananasta, aprikoosia tai appelsiinia sisältävien – suolaisten tai makeiden leivoinnaisten kanssa nautittavaksi.”

Uutuusolutta valmistetaan vain erikoiserä, joka on myynnissä maaliskuun puolivälistä 2014 alkaen 12 kuukauden ajan. Tuote myydään 0,568 litran pint-tölkeissä.

Tuotetiedot Karjala Maltti:
Alkoholipitoisuus: 4,5 til-%
Kantavierre: 10,3 %
Väri: 16 EBC
Katkerot: 18,5 EBU

Kuvat: http://mediapankki.hartwall.fi/?cart=2159-kmgmhbfcmm&l=FI

Hanna Leppäniemi, viestintäpäällikkö, Hartwall, hanna.leppaniemi(at)hartwall.fi, puh. 020 717 2073
Tiina Turkulainen, Karjala-oluen tuotepäällikkö, Hartwall, tiina.turkulainen(at)hartwall.fi, p. 050 3766772

Hartwall
Hartwall on juoma-alan innovatiivinen suunnannäyttäjä. Hartwallin tuotevalikoimaan kuuluu oluita, siidereitä ja long drink -juomia, pullotettuja vesiä, virvoitusjuomia, erikoisjuomia sekä tytäryhtiö Hartwa-Traden kautta viinejä ja muita alkoholijuomia. Tunnetuimmat tuotemerkit ovat Lapin Kulta, Karjala, Foster's ja Heineken -oluet sekä Hartwall Jaffa, Hartwall Novelle, Upcider ja Hartwall Original Long Drink. Hartwallin moderni tuotantolaitos sijaitsee Lahdessa. Lähdevesipullottamo on Karijoella Etelä-Pohjanmaalla ja pääkonttori Helsingissä.