Kimi Räikkönen mukaan Hartwallin lonkeron maailmanvalloitukseen

Oy Hartwall Ab ja Kimi Räikkönen sopivat torstaina 19.1.2017 monivuotisesta yhteistyöstä: Räikkönen tulee mukaan tukemaan Hartwall Original® Long Drink -juoman maailmanvalloitusta. Formulatähden kanssa alkava yhteistyö tukee Hartwallin kasvutavoitteita ja lonkeron tunnettuutta vientimaissa, etenkin Aasiassa.

Hartwall Original Long Drink on suomalaisten rakastama aito lonkero, jota valmistetaan edelleen alkuperäisen vuoden 1952 reseptin mukaan suomalaisesta ginistä ja greipistä. Original Long Drink on jo pitkään ollut Alkon myydyin tuote. Kimi Räikkösen kanssa solmitun yhteistyön tavoitteena on tehdä aitoa lonkeroa yhä tunnetummaksi maailmalla. Yhteistyö tulee painottumaan Original Long Drinkin tunnettuuden rakentamiseen sekä tutuilla markkina-alueilla että uusissa vientimaissa.

Hartwallin aitoa lonkeroa myydään nyt noin 15 maassa ja uusia markkina-avauksia on saatu tehtyä. Viimeisimpänä juoman myynti laajeni Japaniin, Taiwaniin ja Hong Kongiin.

”Vienti on tärkeä osa Hartwallin kasvustrategiaa ja panostamme siihen merkittävästi tulevina vuosina. Original Long Drinkin vienti on alkanut lupaavasti useilla markkinoilla, ja tuotteen ainutlaatuisuus kiinnostaa. Uskomme, että yhteistyö Kimin kanssa tekee lonkeron entistä tunnetummaksi etenkin Aasiassa ja avaa markkinoita myös muille brändeillemme”, kertoo Harwallin toimitusjohtaja Kalle Järvinen.

Yhteistyö syntyi Räikkösen aloitteesta

Harwall Original Long Drinkin kansainvälinen markkinointikonsepti tullaan lanseeramaan myöhemmin tämän vuoden aikana. Konsepti ponnistaa vahvasti suomalaisesta elämäntyylistä ja oman tien kulkemisesta.

”Suomalaiset ovat omintakeinen kansa. Ihmiset ovat rehellisesti juuri sellaisia kuin ovat ja täällä myös jokainen saa olla oma itsensä. Kimi Räikkönen on tästä loistava esimerkki, ja vielä hienompaa on se, että yhteistyö alkoi Räikkösen omasta aloitteesta. Kimi on täydellä sydämellä mukana viemässä lonkeroa maailmalle”, Hartwall Original Long Drinkin tuotepäällikkö Eeva Ignatius sanoo.

”Haluan lähteä mukaan vain sellaisiin projekteihin, joihin uskon täysin ja joiden takana voin seistä. Hartwallin lonkero ansaitsisi paikkansa Suomen kansallisjuomana, sillä vastaavaa ei löydy maailmalta. Lonkeroa voimme ylpeänä esitellä ulkomaalaisille, ja on hienoa päästä mukaan auttamaan suomalaisen klassikon maailmanvalloituksessa”, Kimi Räikkönen toteaa.

Olympiastadionilta maailmalle

Harwall Original Long Drink kehitettiin alunperin vuoden 1952 Helsingin olympialaisiin helpottamaan baarimikkojen työtä janoisten turistien palvelemisessa. Juoma oli aikansa innovaatio: valmiiksi sekoitettu drinkki, jonka uniikki maku syntyy suomalaisesta ginistä, greipistä ja maailman puhtaimmasta vedestä. Harwall Original Long Drinkin nykyinen pakkausdesign symboloi Helsingin Olympiastadionin juoksuradan raitoja ja muistuttaa meitä siitä, mistä aito lonkero sai alkunsa.

”Hartwallin aidolla lonkerolla on erityinen paikka suomalaisten sydämissä. Monet jopa kutsuvat sitä Suomen kansallisjuomaksi, sillä lonkero on maailmalla uniikki juomatyyppi, joka on saanut alkunsa Suomesta”, Ignatius kertoo.

_____________

Kimi Räikkönen

• Syntynyt 17.10.1979 Espoossa
  • Formula 1 -sarjan maailmanmestari 2007 (Scuderia Ferrari)
  • Aloitti formulauransa vuonna 2001. Ajanut Sauberilla, McLarenilla, Scuderia Ferrarilla, Lotus-tallissa. Vuosina 2010 ja 2011 siirtyi ajamaan rallia, mutta palasi Formula 1 -sarjaan kaudella 2012. Kaudella 2017 ajaa Scuderia Ferrarin tallissa
  • Rauhallinen ja viileä Räikkönen on saanut lempinimensä Iceman entiseltä McLaren-tallipäälliköltä, Ron Dennikseltä
  • Perheeseen kuuluu vaimo Minttu ja poika Robin. Pariskunta odottaa toista lastaan

_____________

Hartwall Original Long Drink

• Alkuperäinen ja Suomen suosituin lonkero
  • Kehitetty vuonna 1952 Helsingin olympialaisiin helpottamaan ravintolahenkilökunnan olympiaturisteille tarjoilemisen työmäärää valmiilla juomasekoituksella
  • Juomaa oli tarkoitus valmistaa vain olympialaisten ajan, mutta suomalaiset rakastuivat siihen niin, että vaativat sen valmistuksen jatkamista myös kisojen jälkeen
  • Juomasekoitus valmistetaan edelleen alkuperäisen reseptin mukaan käsintehdystä suomalaisesta ginistä ja greipistä
  • Alkoholipitoisuus 5,5 %, myynnissä myös vahvempia ja kevyempiä sekoituksia
  • Alkon myydyin tuotemerkki

______________

Lisätietoja: Eeva Ignatius, tuotepäällikkö, Hartwall, eeva.ignatius@hartwall.fi

Median yhteydenotot: Hanna Leppäniemi, viestintäpäällikkö, Hartwall, puh. +358 400 998133, hanna.leppaniemi@hartwall.fi

Kuvat: http://mediapankki.hartwall.fi/?cart=3715-agcgfkbejc&l=FI

Hartwall Original Long Drink

Hartwall Original Long Drink on maailman ensimmäinen lonkero. Helsingin olympialaisiin vuonna 1952 kehitetty aito lonkero, klassinen ginidrinkki hurmasi olympiaturistien ohella suomalaiset – ja hurmaa yhä edelleen vuodesta toiseen. Aidon lonkeron löydät verkosta www.originallongdrink.com sekä sosiaalisesta mediasta https://twitter.com/originallongd, www.facebook.com/aitolonkero ja https://instagram.com/originallongdrink

Hartwall on juoma-alan kasvava suunnannäyttäjä. Valmistamme suomalaisten rakastamia juomia arkeen ja juhlaan. Hartwallin tunnetuimmat tuotemerkit ovat Hartwall Jaffa, Hartwall Novelle, Lapin Kulta, Karjala ja Hartwall Original Long Drink. Olemme myös Heineken ja Pepsi -brändien yhteistyökumppani Suomessa.

Hartwallin moderni tuotantolaitos sijaitsee Lahdessa, lähdevesipullottamo Karijoella ja pääkonttori Helsingissä. Rakastettujen klassikoiden ja innovatiivisten uutuuksien parissa työskentelee 700 hartwallilaista, välillisesti työllistämme Suomessa 11 000 ihmistä. Olemme osa tanskalaista Royal Unibrew -konsernia. Edistämme vastuullista juomakulttuuria. Toimimme aktiivisesti ympäristön hyväksi ja korostamme lähituotantoa. Ilman Hartwallia Suomi olisi kuivempi paikka elää. www.hartwall.fi