Odotettu Freixenet Mia Moscato Fruity & Sweet nyt Alkossa

Kuohuviinitalona tunnetun Freixenetin ihastuttava Mia-tuoteperhe on saanut uuden jäsenen Alkon hyllyille. Makea ja matala-alkoholillinen Mia Moscato Fruity & Sweet kuohuviini saapuu Alkon vakiovalikoimaan 6.7.2015.

Yhdistelmä perinteitä ja intohimoa

Mia Fruity & Sweet Moscato on osa Freixenetin nuoren viinintekijän Gloria Collellin laadukasta ja modernia Mia-viiniperhettä. ”Mia” on espanjaa ja tarkoittaa ”minun”. Mia-viinit ovat olleet Gloria Collellin oma projekti, jossa hän on päässyt Freixenetin tietotaidon ja viininviljelijöiden verkoston tukemana toteuttamaan omaa intohimoaan ja luomaan laadukkaan modernien espanjalaisviinien tuoteperheen.

Inspiraatiota Barcelonan kaduilta

Collell on hakenut inspiraatiota Mia-viineihin kotikaupunkinsa Barcelonan kaduilta, joilla ihmiset istuvat iltaa, viettävät yhdessä aikaa ja kohottavat maljan elämälle ilman sen kummempaa syytä.

Myös Mia-viinien raikkaat ja värikkäät pakkaukset ammentavat inspiraationsa taiteellisesta Barcelonasta ja niistä on riisuttu suuri osa perinteisten viinipullojen muodollisuuksista. Tuoteperheeseen kuuluvat myös puna-, valko- ja roseeviinin lisäksi kuiva Fresh & Crisp Sparkling- ja Delicate & Sweet Pink Moscato.

Matala-alkoholillinen ja makea kuohuviini modernille kuluttajalle

Makea ja hedelmäinen Mia Moscato Fruity & Sweet on valmistettu Välimeren alueen alkuperäislajikkeesta Moscatelista, joka tuottaa parfyymisia ja hedelmäisiä viinejä.

Rypäleet on kerätty Espanjan rannikkoalueilta, joilla ne ovat kypsyvät maukkaiksi auringon lämmössä. Viinin valmistus on tapahtunut terästankeissa matalassa lämpötilassa Charmat-menetelmällä, mikä korostaa rypälelajikkeen hedelmäisiä aromeja. Valkoisten kukkien, persikoiden ja aprikoosien aromeja ilmentävässä viinissä herkullinen makeus tasapainottaa raikasta hapokkuutta. Viinissä on alkoholia vain 7 %.

Helposti lähestyttävä ja suloiseen piccolopulloon pakattu Mia Moscato on herkullista sellaisenaan nautittuna tai tapas-tyylisten pikkupurtavien kanssa. Makeutensa ja hedelmäisen aromimaailmansa ansiosta viini sopii hyvin myös jälkiruoille, kuten hedelmille ja kakuille tai tuliselle thairuoalle.

Tuote: Freixenet Mia Moscato kuohuviini,  0,2 l
Tuotenumero: 541513
Hinta: 2,89 €
Alkoholi: 7 %
Sokeri: 84 g/l
Luonnehdinta: Makea, keskihapokas, pirskahteleva, persikkainen, sitruksinen, kukkainen, raikas.

Viiniä markkinoi ja maahantuo Hartwa-Trade Oy Ab, joka on yksi Suomen merkittävimmistä alkoholialan maahantuojista ja jakelijoista. Hartwa-Trade on kokonaan Hartwallin omistama tytäryhtiö ja sen laajaan valikoimaan kuuluvat lukuisat suomalaisten suosikkibrändit, kuten J.P. Chenet, Freixenet ja Baileys Original Irish Cream.

Lisätiedot ja näytepyynnöt:
Heta Kangasmaa, heta.kangasmaa@hartwall.fi, puh. +358 40 753 7280