Rakastettu klassikko Hartwall Original Long Drink ottaa uutta suuntaa

-      Gin-grapefruit 2,6 % ja Vodka-lime 2,6 % uutuudet myyntiin päivittäistavarakauppoihin

Oy Hartwall Ab tuo tammikuussa 2016 päivittäistavarakauppoihin matala-alkoholilliset versiot Alkossa myytävistä 5,5 % vahvuisista klassikkolonkeroista: Hartwall Original Long Drink® gin-grapefruit 2,6 % tölkkimonipakkauksen ja vodka-lime 2,6 % pullon. Juomissa on aidon Alkon lonkeron tapaan oikea gin- ja vodka-pohja, mutta miedompi alkoholiprosentti mahdollistaa niiden myynnin  päivittäistavarakaupoissa.

Mietojen ja matala-alkoholillisten juomien suosio kasvussa

Tammikuusta 2016 lähtien Alkosta tutut lonkeromaut ovat saatavana matala-alkoholillisina versioina päivittäistavarakaupoista. Juomissa on aito gin- ja vodka-pohja Alkon tuotteiden tapaan, mutta alkoholia vain 2,6 %.

-      Matala-alkoholilliset juomat ovat kasvava trendi maailmalla ja me Hartwallilla uskomme, että tämä trendi kiinnostaa kuluttajia myös Suomessa, kunhan tarjolla on aidosti hyvänmakuisia tuotteita. Tämän takia valitsimme uutuusmauiksi Hartwallin aidon lonkeron pidetyimmät klassikkomaut, Original Long Drinkin tuotepäällikkö Eeva Ignatius kertoo.

Juomiin liittyvät trendit saapuvat Euroopasta Suomeen hiukan jälkijunassa.

-      Suomessa on selkeästi havaittavissa, että kuluttajat kuluttajat panostavat yhä enemmän hyvinvointiin ja etsivät vaihtoehtoja, jotka tukevat tätä trendiä, Eeva Ignatius jatkaa.

Suomalaisten arvostamat klassikkomaut nyt myös päivittäistavarakaupoissa

Hartwall Original Long Drink matala-alkoholillisten uutuuksien maut tulevat aidosta ginistä ja vodkasta. Tämä on erona muihin päivittäistavarakaupassa myytäviin yli 2,8 % prosenttia alkoholia sisältäviin lonkeroihin, joissa tulee lain mukaan olla käymisteitse valmistettu viinipohja. Aito gin ja vodka tuovat uusiin mietoihin long drink –juomiin tutun ja pidetyn maun.

-       Alkossa myytävä Hartwall Original Long Drink on makutestien voittaja ja se on ollut Alkon myydyin tuote vuodesta toiseen. Nyt on mahdollista ostaa klassikkolonkeroa myös päivittäistavarakaupasta miedompana versiona, mutta silti aidon makuisena, Eeva Ignatius kertoo.

Alkoholilaissa on määritelty, että yli 2,8 % alkoholia sisältävät, päivittäistavarakaupoissa myytävät tuotteet tulee olla käymisteitse valmistettuja. Alkoholilain mukaan alkoholia alle 2,8 % sisältävät tuotteet luetaan alkoholittomiksi, ja niitä ei koske samat käymispohjarajoitteet.

Lahtelaista tuotekehitystä perinteitä kunnioittaen

Hartwall Original Long Drink Vodka-lime on kehitetty Hartwallin Lahden panimossa juoman alkuperäistä reseptiä kunnioittaen.

Alunperin Original Gin Long Drink, maailman ensimmäinen valmis drinkki, kehitettiin Helsingin Olympialaisiin vuonna 1952. Raikas ginin ja greipin juomasekoitus hurmasi olympiaturistien lisäksi suomalaiset, eikä sen suosio ole vuosien saatossa laantunut.

Hartwall on suunnannäyttäjä mietojen ja matala-alkoholillisten juomien tarjoajana. Monipuolisten matala-alkoholillisten tuotteiden tuominen markkinoille on keskeinen osa Hartwallin vastuullisuusohjelmaa.

Uutuustuotteet:

Hartwall Original Long Drink 2,6 % Gin-Grapefruit 0,33 L tölkki x 6 (kuuden tölkin monipakkaus)

Hartwall Original Long Drink 2,6 % Vodka-Lime 0,43 L PET-pullo

Kuvia Hartwallin kuvapankissa: http://mediapankki.hartwall.fi/?cart=3392-gmgdelaaeg&l=FI

Eeva Ignatius, tuotepäällikkö, Oy Hartwall Ab, puh. +358 40 755 0740, eeva.ignatius@hartwall.fi

Taina Lampela-Helin, viestintäpäällikkö, Oy Hartwall Ab, +358 40 668 4600, taina.lampela-helin@hartwall.fi

Hartwall Original Long Drink®

Hartwall Original Long Drink on maailman ensimmäinen lonkero. Helsingin olympialaisiin vuonna 1952 kehitetty aito lonkero, klassinen ginidrinkki hurmasi olympiaturistien ohella suomalaiset – ja hurmaa yhä edelleen vuodesta toiseen. Aidon lonkeron löydät verkosta www.aitolonkero.fi sekä sosiaalisesta mediasta https://twitter.com/originallongd, www.facebook.com/aitolonkero ja https://instagram.com/originallongdrink.

Hartwall on juoma-alan kasvava suunnannäyttäjä. Valmistamme suomalaisten rakastamia juomia arkeen ja juhlaan. Hartwallin tuotevalikoimaan kuuluu vesiä, virvoitusjuomia, erikoisjuomia, oluita, siidereitä ja long drink -juomia sekä tytäryhtiö Hartwa-Traden kautta viinejä ja muita alkoholijuomia. Hartwallin tunnetuimmat tuotemerkit ovat Hartwall Jaffa, Hartwall Novelle, Lapin Kulta, Karjala ja Hartwall Original Long Drink. Olemme myös Heineken ja Pepsi -brändien yhteistyökumppani Suomessa. Hartwallin moderni tuotantolaitos sijaitsee Lahdessa, lähdevesipullottamo Karijoella ja pääkonttori Helsingissä. Rakastettujen klassikoiden ja innovatiivisten uutuuksien parissa työskentelee 700 hartwallilaista, välillisesti työllistämme Suomessa 11 000 ihmistä.

Olemme osa tanskalaista Royal Unibrew -konsernia. Edistämme vastuullista juomakulttuuria. Toimimme aktiivisesti ympäristön hyväksi ja korostamme lähituotantoa. Ilman Hartwallia Suomi olisi kuivempi paikka elää. www.hartwall.fi