CES 2019: Dellin uudet laiteinnovaatiot takaavat parhaan käyttökokemuksen

• Latitude 7400 2-in-1 – maailman pienimmässä 14-tuumaisessa 2-in-1-yrityskannettavassa uusi käyttäjän läheisyyden tunnistava sensori
  • Parannellussa XPS 13:ssa HD-web-kamera on siirretty InfinityEdge-näytön yläosaan
  • Aina valmiina – uudessa Inspiron 7000 2-in-1 Black Editionissa on nyt oma paikkansa magneettiselle kynälle

Vuodenvaihde tuo mukanaan tuoreita teknologiajulkistuksia vuosittaisessa Consumer Electronics Show 2019 (CES) -suurtapahtumassa Las Vegasissa. Tuoteinnovaatoistaan tunnettu Dell on esitellyt tapahtumassa uusia ja paranneltuja tuotteita palkittuihin Latitude-, XPS- ja Inspiron-tuoteperheisiinsä.

“CES kerää yhteen kunnianhimoisimpia teknologiavalmistajia ja -innovaatioita, ja olemme innolla mukana kärkikahinoissa ylittämässä odotuksia. Innovaatiot, joiden avulla ihmiset voivat yltää täyteen potentiaaliinsa niin työssä kuin vapaa-ajalla, ovat aina olleet toimintamme lähtökohta – niin tänäkin vuonna”, sanoo Dellin päätelaitteiden tuotemarkkinointipäällikkö Onni Vuorio.

Uusi Latitude 7400 2-in-1 muuttaa käyttäjäkokemusta sensoriteknologialla

Odotukset tietokoneita kohtaan kasvavat jatkuvasti: laitteelta vaaditaan samanaikaisesti kannettavuutta, yhdistettävyyttä ja suorituskykyä tyylikkäässä paketissa. Luokkansa pienin kannettava, Latitude 7400 2-in-1, vastaa tähän tarpeeseen ja jopa ennakoi käyttäjänsä aikeita. Läheisyyttä mittaavan Intelin®Context Sensing Technology[1] -sensorin ansiosta laite havaitsee käyttäjän, herättää järjestelmän ja kirjaa käyttäjän sisään automaattisesti kasvojentunnistuksen ja Windows Hello -ohjelman avulla. Tietoturvallisen laitteen älykäs teknologia havaitsee myös käyttäjän poistumisen laitteen ääreltä ja kirjaa käyttäjän ulos automaattisesti säästääkseen akkua.

CES 2019 -tapahtumassa kunniamaininnan pokannut Latitude 7400 2-in-1 on maailman pienin 14-tuumainen 2-in-1-yrityskannettava[2]. Tyylikäs alumiininen ja titaaninharmaa kannettava on myös ensimmäinen Latitude-kannettava, jonka pakkauksessa hyödynnetään jo XPS-mallistosta tuttua merimuovia. Alustavissa testeissä Latitude on saavuttanut luokkansa pisimmän, jopa 24 tunnin[3] akunkeston yhdellä latauksella. Dellin ExpressCharge puolestaan lataa tyhjentyneen akun 80-prosenttisesti vain tunnissa[4].

Parannellussa XPS 13:ssa web-kamera on siirretty ylös

Palkittu XPS-sarja saa jatkoa uudesta ohuesta XPS 13 -kannettavasta, jonka web-kamera on innovatiivisesti siirretty näytön yläreunaan ja takaa näin paremman videokokemuksen. Uusi huurretta muistuttava värivaihtoehto tuo tyyliä tuttuun suosikkimalliin. Myös laitteen sisäpuoli on muuttunut huurteenvalkoiseksi. Niin ikään CES 2019 -kunniamaininnalla palkitussa XPS 13:ssa on halkaisijaltaan entistä pienempi, vain 2,25 millimetrin kokoinen HD-kamera, joka mahdollistaa laitteelle tunnusomaisen InfinityEdge-näytön.

Paranneltu XPS 13 on Dellin ensimmäinen kannettava, joka tukee Dolby Visionia®. Se muuttaa viihdekokemuksen ennennäkemättömällä kuvanlaadulla ja väreillä.

XPS 13 on myös tehokkaampi kuin koskaan. Sen neliytimisten kahdeksannen sukupolven Gen Intel® Core™ -prosessorien avulla XPS 13 on edelleen luokkansa[5] tehokkain 13-tuumainen kannettava.

Inspiron 7000 2-in-1:ssa uutta toiminnallista designia

Uudet 13- ja 15-tuumaiset Inspiron 7000 2-in-1-laitteet edustavat korkealuokkaista designia alumiinisella rungolla, kapeilla reunoilla ja timanttileikatulla viimeistelyllä. Laitteessa on paikka täysikokoiselle aktiivikynälle, jolloin se pysyy aina mukana. Tyyli ja toiminnallisuus mielessä suunniteltu näppäimistö yhdistää käynnistyksen ja sormenjäljenlukijan uuteen näppäimistössä sijaitsevaan käynnistyspainikkeeseen. Tämä mahdollistaa ensimmäistä kertaa Dellillä numeronäppäimistön sijoittumisen kapeareunaiseen 15-tuumaiseen 2-in-1-laitteeseen.

Uudet Inspiron 7000 2-in-1-laitteet hyödyntävät Adaptive Thermal -teknologiaa, jonka ansiosta järjestelmä säätelee tehojaan käyttötavan mukaan. Laite tuottaa vähemmän lämpöä, kun sitä käytetään elokuvien katsomiseen sylissä. Vastaavasti laite toimii täydellä teholla työpöydällä.

Palkintoja Dellin tuotteille ja vastuullisuusaloitteille

Tällä viikolla Dell juhlistaa yhdeksää CES 2019 -kunniamainintaa Alienware-, Dell Precision-, XPS-, Latitude- sekä pelaamisen ja näyttöjen tuoteportfolioissaan. Lisäksi Dellille on myönnetty kaksi Yhdysvaltain ympäristönsuojelujärjestön (U.S. Environmental Protection Agency, EPA) palkintoa kierrätys- ja kiertotalousaloitteistaan.

Dell on saavuttanut vuoden 2020 tavoitteensa kerätä yli 900 miljoonaa kiloa käytettyä elektroniikkaa. Yhtiö tavoittelee ylittävänsä tavoitteensa käyttää uudelleen 45 miljoonaa kiloa kierrätettyä materiaalia tuotteissaan Maan päivään 22. huhtikuuta 2019 mennessä.

Saatavuus

• Paranneltu Dell XPS 13 on saatavilla tammikuussa.
  • Dell Latitude 7400 2-in-1 on saatavilla maaliskuussa.
  • Dell Inspiron 7000 2-in-1 on saatavilla maaliskuussa.

Lisää tietoa

Lisätietoa:

Onni Vuorio, tuotemarkkinointipäällikkö, Dell-päätelaiteratkaisut, 050 353 7103, onni.vuorio@dell.com

Päivi Kivikoski-Lahtinen, markkinointijohtaja, Dell EMC, 040 635 8768, paivi.kivikoski@dell.com

Dellistä

Dell Inc., osa Dell Technologies -yritysperhettä, tarjoaa kaikenkokoisille organisaatioille laajan, innovatiivisen tuote- ja ratkaisuvalikoiman. Dell Inc. yhdistää Dell-päätelaitteet ja Dell EMC:n infrastruktuuritarjooman, joiden avulla se auttaa yrityksiä nykyaikaistamaan, automatisoimaan ja muuttamaan konesalejaan sekä tarjoamaan työntekijöille heidän tarvitsemansa laitteet tietoturvalliseen työn tekemiseen missä ja milloin tahansa. Perustuu Dellin sisäiseen analyysiin, marraskuu 2018.

[1] Perustuu Dellin sisäiseen analyysiin, marraskuu 2018.

[2) Akunkersto perustuu Latitude 7400 2-in-1 -laitteen alustavaan testaukseen Mobile Mark 2014 -testillä osoitteessa www.bapco.com. Testitulokset on tarkoitettu vain vertailua varten. Tosiasiallinen akunkesto voi olla merkittävästi lyhyempi kuin testituloksissa ja vaihdella riippuen tuotteen konfiguraatiosta ja käytöstä, ohjelmistosta, toimintaolosuhteista, virransäätöasetuksista ja muista tekijöistä. Maksimaalinen akunkesto vähenee ajan myötä.

[3] Perustuu Dellin sisäiseen analyysiin, joulukuu 2018.

[4] Perustuu Dellin teetättämään Principled Technologies -raporttiin marraskuussa 2018 Cinebench CPU (multi-core test) -testillä. Tosiasiallinen suorituskyky voi vaihdella käytön, konfiguraation ja valmistusvariaation mukaan. Tutustu raporttiin täällä

[5] Perustuu Dellin sisäiseen analyysiin, marraskuu 2018.

Copyright © 2018 Dell Inc. or its subsidiaries. All Rights Reserved. Dell Technologies, Dell, EMC, Dell EMC and other trademarks are trademarks of Dell Inc. or its subsidiaries. Other trademarks may be trademarks of their respective owners.