Dell esittelee alan tiheimmän runkokytkimen konesaleille

• Julkistettu Dell Networking Z9500 on markkinoiden tihein standardikokoinen Ethernet-runkokytkin skaalautuville konesaleille
  • Dell kertoi myös uudesta verkkotoimintojen ohjainohjelmistosta Dell Active Fabric Controller
  • Dell edistää virtualisoitujen verkkojen yleistymistä erityisesti telealalla

Dell kertoi tänään uusista verkkoratkaisuista, joiden avulla yritysasiakkaat voivat tehostaa ja modernisoida toimintojaan skaalautuvissa ja pilvipohjaisissa konesaliympäristöissä.

Uusi Dell Networking Z9500 -kytkin skaalaa konesalin kustannustehokkaasti

Dell julkisti tänään uuden Dell Networking Z9500 -verkkokytkimen. Konesaleille suunnattu 3 RU:n korkuinen runkokytkin on alan tihein standardikokoinen 10/40 GbE -konesalikytkin. Edelliseen Dell-kytkinsukupolveen nähden Z9500 on jopa kolme kertaa tiheämpi RU:ta kohden ja tarjoaa yli 10 Tb/s:n kapasiteetin puolet pienemmällä viiveellä.

Z9500-runkokytkin on suunniteltu erityisesti 10/40 GbE -aggregaatiovaatimuksiin suuryritysten sekä pilvi- ja käyttöpalvelutarjoajien konesaleissa.

Z9500-kytkin on myös joustava, sillä sen kaikkiaan 132 40GbE-porttia ovat laajennettavissa jopa 528 10GbE-porttiin. Kytkin on myös erittäin energiatehokas, sillä se kuluttaa sähköä porttia kohden vain puolet siitä, mitä alan merkittävät vastaavat ratkaisut.

OpenStack-pilvi käyttöön Dell Active Fabric Controller -ohjaimella

Dell julkisti myös Active Fabric Controller -ohjaimen auttaakseen asiakkaita modernisoimaan konesaliensa infrastruktuureja. Dell Active Fabric Controller on varta vasten ohjelmisto-ohjatuille ja virtualisoiduille verkoille suunniteltu ohjain, jolla verkkotoimintoja voidaan ottaa vaivattomasti ja turvallisesti käyttöön pilvi- ja XaaS-ympäristöissä. Ohjain on suunnattu erityisesti OpenStack-pilvikäyttöönottoihin.

Dell jouduttaa Network Functions Virtualization (NFV) -verkkoarkkitehtuurin yleistymistä tiiviissä yhteistyössä eurooppalaisen telealan standardisointijärjestö ETSI:n sekä usean teleyhtiön kanssa CloudNFV-yhteenliittymän puitteissa. Dell kertoi hiljattain myös laajentavansa teknisen yhteistyön Red Hat -ohjelmistoyhtiön kanssa erityisesti telealalle suunnattujen, ohjelmisto-ohjattujen ja NFV-verkkoratkaisujen osalta.

Saatavuus

Dell Networking Z9500-runkokytkin tulee saataville maailmanlaajuisesti kesällä 2014.

Dell Active Fabric Controller -ohjain tulee saataville kesällä 2014.

Dellin ja Red Hatin yhteistyössä suunnitellut OpenStack-pohjaiset verkkoratkaisut tulevat arviolta saataville vuoden 2014 aikana.

Lisätietoja:

Miikka Kanto, Oy Dell Ab, p. 050 505 8581, Miikka_Kanto@Dell.com

Englanninkielinen tiedote on kokonaisuudessaan luettavissa Dellin verkkosivuilla .

Tietoja Dellistä:
Dell (NASDAQ: DELL) kuuntelee asiakkaitaan ja toimittaa heille innovatiivisia teknologioita ja palveluita, jotka antavat voimaa tehdä enemmän. www.dell.fi

Yrityksestä

Viestintä on muutoksen tilassa. Perinteiset kommunikaation keinot eivät enää riitä. SEK tarjoaa sekä nykyaikaista viestintää että markkinointi-PR:ää, koska molempia tarvitaan vaikuttavan ja erottuvan viestinnän aikaan saamiseksi.