Dell esitteli alan ensimmäisen WiGig-pohjaisen langattoman telakointiaseman

• Dellin uusi langaton telakointiasema yhdistettynä Dell Latitude 6430u -Ultrabookiin™ tarjoaa nopean ja joustavan liitettävyyden laitteiden ja oheislaitteiden välillä
  • WiGig-standardi (802.11ad) tuo langattoman tekniikan uudelle tasolle jopa 10 kertaa WLANia nopeammalla yhteydellä

Dell on julkistanut langattoman telakointiasemansa saatavuuden. Dell Latitude 6430u Ultrabook™ -yhteensopiva telakka on alan ensimmäinen ja ainoa telakointiratkaisu, joka perustuu uusimpaan, kolmitaajuiseen, usean gigabitin langattomaan 802.11ad-standardiin (WiGig). Standardi tuo langattoman tekniikan uudelle tasolle tarjoamalla jopa 10 kertaa nopeamman yhteyden kuin nykypäivän nopeimmat langattomat WLAN-verkot.

Telakointiasema on suunniteltu työpöytä-, kokoustila- sekä luokkahuonekäyttöön, ja tarjoaa erinomaisen liitettävyyden näyttöihin, projektoreihin, verkkoihin, kaiuttimiin ja muihin oheislaitteisiin. Telakka tukee kahta ulkoista näyttöä DisplayPort- ja HDMI-liittimillä ja tarjoaa runsaan oheislaiteliitettävyyden kolmella USB 3.0 –portilla. Ryhmätyöskentelyä varten telakassa on äänen sisään- ja ulostuloportti VoIP-puheelle jopa 4,6 gigabittiä sekunnissa.

Telakka on liitettävissä myös VGA-näyttötekniikkaan sovittimen avulla. Ethernet-liitäntä varmistaa vakaan kaistan tiedonsiirrolle ja viestinnälle. Lisäksi etähallinta helpottaa telakan liittämisen olemassa olevaan IT-ympäristöön.

Dellin ja Wilocityn kehittämä WiGig-standardi (802.11ad) perustuu IEEE 802.11-standardiin ja tarjoaa saman turvallisuustason ja hallittavuuden kuin nykypäivän parhaat WLAN-tekniikat.

Saatavuus
Langaton telakointiasema on saatavilla Suomessa lähiviikkoina.

Englanninkielinen tiedote on kokonaisuudessaan luettavissa Dellin verkkosivuilla.

Markus Strandvall, Oy Dell Ab, p. 040 718 2918, Markus_Strandvall@DELL.com

Tietoja Dellistä:
Dell (NASDAQ: DELL) kuuntelee asiakkaitaan ja toimittaa heille innovatiivisia teknologioita ja palveluita, jotka antavat voimaa tehdä enemmän. www.dell.fi.