Dell julkisti SonicWALL TZ -palomuurin – suuryritystason tietoturvaa pienyrityksille

• Verkkohyökkäykset piilotuvat yhä useammin yleistyvän SSL-salatun tietoliikenteen joukkoon.
  • Uusi Dell SonicWALL TZ -sarja on markkinoiden nopein pienikokoinen palomuuri, joka valvoo myös SSL-tietoliikennettä ja poistaa SSL-salattuja uhkia.
  • Integroitu langaton 802.11ac-ohjain tarjoaa tukiaseman kanssa täysin langattoman tietoturvaratkaisun.

Dellin vuosittainen uhkaraportti 2015 osoittaa, että 60 % maailman kaikista internet-yhteyksistä on suojattu SSL-salausprotokollalla (2014). Kasvavan SSL-salatun liikenteen myötä kyberrikolliset ovat alkaneet piilottaa hyökkäyksiään SSL-liikenteen joukkoon, jolloin vanhentuneet tietoturvateknologiat eivät niitä havaitse.

Vastavetona tietouhkiin Dell on julkistanut uudet SonicWALL TZ -sarjan palomuurit, jotka tarjoavat entistä parempaa suorituskykyä tukemalla entistä nopeampia internet-yhteyksiä. Suorituskykyiset TZ-sarjan palomuurit analysoivat myös salattua SSL-liikennettä ja tarjoavat näin suuryritysluokan tietoturvaa. Edullisen hinnoittelunsa ansiosta SonicWALL TZ -sarja sopii hyvin pienille yrityksille sekä suuryritysten etätoimistoihin ja sivutoimipisteisiin.

SonicWALL TZ -sarja on huipputason moniytimisillä tietoturvasuorittimillaan markkinoiden tehokkain pöytämallinen UTM (Unified Threat Management) -palomuuri, jolla on jopa 1,1 Gbps:n käsittelynopeus.

Palomuurin integroitu, langaton ja turvallinen ohjain tukee nopeaa 802.11ac-yhteysstandardia. Yhdistettynä aiemmin julkistettuun 802.11ac-tuettuun Dell SonicPoints -tukiasemaan, TZ-sarja tarjoaa yrityskäyttöön ihanteellisen langattoman tietoturvaratkaisun.

TZ-sarja tuo erityisesti pienille ja keskisuurille yrityksille huippuluokan tietoturvaominaisuuksia, mutta myös suuremmat yritykset hyötyvät palomuurin hajautettuja toimipisteitä tukevista toiminnoista. TZ-sarja hyödyntää Dell SonicWALL Global Management Systems (GMS) -hallintajärjestelmää, jonka avulla voidaan hallita tuhansia TZ-palomuureja. Hallintajärjestelmä tarjoaa muun muassa sovellushallinnan ja -visualisoinnin, kattavan raportoinnin sekä huippuluokan tunkeutumisenestojärjestelmän.

Pienikokoinen SonicWALL TZ -palomuurisarja tarjoaa lisäksi rajapintoja 1GbE-tietoverkkoihin, tehokkaan suojauksen haittaohjelmilta sekä sisältö- ja URL-suodatuksen. SonicWALL Mobile Connect -ohjelmistolla varmistetaan myös turvallinen mobiilikäyttö kannettaville tietokoneille sekä Android-, Mac OS X- ja Kindle Fire -laitteille.

Saatavuus:

• Dell SonicWALL TZ -sarjan palomuurit sekä muut Dell-tietoturvaratkaisut ovat heti saatavilla Dellin kanavakumppaneilta

Lisätiedot:

Petri Ahveninen, Oy Dell Ab, petri_ahveninen@software.dell.com, p. 040 505 1419

Arto Kähönen, Oy Dell Ab, arto_kahonen@dell.com, p. 040 036 3175.

Englanninkielinen tiedote on kokonaisuudessaan luettavissa Dellin verkkosivuilla (englanniksi).

Tietoja Dellistä:
Dell (NASDAQ: DELL) kuuntelee asiakkaitaan ja toimittaa heille innovatiivisia teknologioita ja palveluita, jotka antavat voimaa tehdä enemmän. www.dell.fi