• Oy SEK Ab/

Dellin esittelemä S6000-verkkokytkin tuplaa 10/40GbE-verkkojen suorituskyvyn konesaleissa

Julkistettu Dell S6000 -verkkokytkin kaksinkertaistaa 10/40GbE-runkoverkkojen tehokkuuden, samalla puolittaen energiankulutuksen. S6000 on kustannustehokas kytkin konesalien 40Gbps-runkoverkkoihin siirtymiseen.

Dell laajensi tänään verkkoratkaisujensa S-sarjaa uudella S6000-kytkinalustalla. S6000 on alan suorituskykyisin 1RU-kokoinen 10/40GbE-kytkinalusta laajasti virtualisoiduille tietokonesaleille. Standardikokoinen kytkin kaksinkertaistaa verkon kapasiteetin ja tehokkuuden, samalla vähentäen energiankulutusta jopa puolella verrattuna edellisen sukupolven top-of-rack-verkkokytkimiin.

Konesalit käyvät läpi yhä kiihtyvämpää muutosta

Konesaleissa on parhaillaan käynnissä merkittävä ja nopea muutos. Kasvava palvelinvirtualisointi sekä verkko- ja pilvisovellukset pakottavat yhä tehokkaampiin käyttöönottoihin ja huomattavasti suurempiin kaistanleveyksiin. Big data -ratkaisujen (esim. Hadoop), virtuaalisten työpöytien, verkko- ja pilvisovellusten sekä vastaavien uudenalaisten työmäärien yleistymisen myötä horisontaalinen dataliikenne konesaleissa kasvaa merkittäväksi. Monet yritykset joutuvatkin harkitsemaan verkkoarkkitehtuurinsa uusimista optimoidakseen tehokkuuden ja taloudellisuuden.

S6000-verkkokytkin tarjoaa markkinoiden suurinta tiheyttä, kapasiteettia ja energiatehokkuutta

• Suuri tiheys: Dell S6000 -kytkin tukee uusia, joustavampia korkean kapasiteetin top-of-rack-kehikkoja. Vaihtoehtoisesti se tarjoaa verkkoyhteydet useille kehikoille tehokkaissa end-of-row- tai middle-of-row-kokoonpanoissa. Kytkimen voi ottaa käyttöön joko 32:lla 40GbE -portilla tai 96:lla 10GbE- sekä kahdeksalla 40 GbE-portilla 1RU-standardikoossa.
  • Suuri kapasiteetti: Dell S6000 tarjoaa suorituskykyä jopa 2,56 terabittiä sekunnissa, mikä on kaksi kertaa enemmän kuin vastaavissa kilpailevissa 1RU-standardikoon tuotteissa.
  • Energiatehokkuus: Dell S6000 -kytkin on osa Dellin raitisilmaan perustuvaa konesalien jäähdytyskonseptia (Fresh Air). Hyödyntämällä tähän jäähdytysratkaisuun sisältyvien laitteiden lämpö- ja käyntivarmuusetuja, yritykset voivat ylläpitää konesalejaan tavallista lämpimämpinä. Tämä pienentää lisähuolto- ja infrastruktuurikuluja sekä sähkönkulutusta.

Saatavuus

Dell S6000 -verkkokytkimen odotetaan olevan saatavilla maailmanlaajuisesti yhtiön tilivuoden kolmannella vuosineljänneksellä.

Miikka Kanto, Oy Dell Ab, Miikka_Kanto@Dell.com, p 050 505 8581
Lue lisää englanninkielisestä tiedotteesta Dellin verkkosivuilla.

Tietoja Dellistä
Dell (NASDAQ: DELL) kuuntelee asiakkaitaan ja toimittaa heille innovatiivisia teknologioita ja palveluita, jotka antavat voimaa tehdä enemmän. www.dell.fi