DELLIN UUDET KORTTIPALVELIMET LEIKKAAVAT PALVELINHUONEEN SÄHKÖNKULUTUSTA

Dell on julkaissut uuden korttipalvelinmalliston, nimeltään Dell PowerEdge™ M-Series. Uusi mallisto on markkinoiden joustavin korttipalvelinratkaisu, kuluttaen samalla vähemmän sähköä ja tarjoten paremman wattikohtaisen suorituskyvyn kuin kilpailevat korttipalvelimet.

Julkaistessaan uuden Dell PowerEdge™ M-Series-korttipalvelinmallistonsa, Dell on samalla asettanut uuden mittapuun palvelinhuoneiden energiatehokkuudelle, hallittavuudelle ja joustavuudelle. Principled Technologiesin tutkimuksen mukaan PowerEdge M-Series kuluttaa jopa 19 prosenttia vähemmän energiaa kuin HP BladeSystem c-Class ja saavuttaa jopa 25 prosenttia paremman wattikohtaisen suorituskyvyn. Vastaavat luvut IBM BladeCenter H -korttipalvelimen osalta ovat 12 ja 28 prosenttia (Ks. Viite 1).

“Blade-markkinoilla on ollut paljon puhetta mutta vähän tekoja, jotka aidosti olisivat auttaneet asiakkaita konesalien kuluihin ja monimutkaisuuteen liittyvien ongelmien ratkaisemisessa,” kertoo Eric Velfre, Dell EMEAn järjestelmätuotteiden markkinointijohtaja. ”Dell PowerEdge M-Series tarjoaa ratkaisut näihin haasteisiin markkinoiden parhaalla energiatehokkuudella, joustavuudella ja hallittavuudella. Se antaa laskentatehoa asiakkaille tarpeen mukaan, samalla yksinkertaistaen heidän palvelinhuoneitaan ja pienentäen niiden energiankulutusta.”

PowerEdge M-Series on kehitetty Dellin Energy Smart-teknologialle, joka on tuottanut alalle 30 patenttia liittyen palvelinhuoneiden yksinkertaistamiseen ja ympäristönsuojeluun.

Erinomainen liitettävyys
Uusi PowerEdge M1000e on 10U-kokoinen korttipalvelinkehikko, joka tukee jopa 16 korttipalvelinta. Se on optimoitu Dell PowerEdge M600 ja M605-palvelimille, jotka ovat saatavilla kahdella neliytimisellä Intel® Xeon®- tai AMD Opteron™-suorittimella varustettuna. M600- ja M605-korttipalvelimet säästävät tilaa jopa 60 prosenttia perinteisiin 1U kehikkopalvelimiin verrattuna. Tämä auttaa palvelinhuoneiden tilahaasteiden ratkaisemisessa. Lisäksi M1000e sisältää alan kehittyneimmät liitäntämahdollisuudet joustavien, kokonaistaloudellisten datakeskusten rakentamiseen:

• Laajennettava Ethernet blade-kytkin, Dell PowerConnect™ M6220, tarjoaa Gigabit Ethernet liitännät korttipalvelimille. Kaksi laajennuspaikkaa voidaan varustaa 10 Gigabit Ethernet liitännöillä tai kytkinten pinoamisen mahdollistavalla moduulilla.
• Kaksi Cisco Catalyst Blade Switch -kytkinvaihtoehtoa. 3032 on varustettu Gigabit Ethernet porteilla, 3130 tarjoaa lisäksi mahdollisuuden pinota kytkimiä sekä paikan 10 Gigabit Ethernet laajennusmoduuleille.
• Kaksi Fibre Channel kytkinvaihtoehtoa. Kustannustehokas Brocade 4424 Access Gateway on älykäs porttikeskitin, joka hyödyntää NPIV teknologiaa.
• Cisco SFS M7000 Infiniband -kytkin tulee myös tarjolle myöhemmin
• Perinteisenä vaihtoehtona ovat mukana myös pass-through liitinpaneelit, jotka mahdollistavat korttipalvelinten liittämisen olemassa olevaan Fibre Channel- tai Ethernet -infraan.
• Korttipalvelimiin on tarjolla laaja valikoima laajennuskortteja seuraavilta valmistajilta: Emulex, QLogic ja Mellanox.

Joustavuutta, hallittavuutta ja suojaa investoinneille
Dell PowerEdge M-Series -korttipalvelinratkaisu tarjoaa kytkentävalmista skaalautuvuutta kytkinliitäntöihin saakka. Täysin modulaarisena se on markkinoiden monikäyttöisin ja joustavin valinta korttipalvelinympäristön toteuttamiseen. Laitteisto sisältää FlexIO-teknologian, jonka avulla asiakkaat voivat myös tarpeiden muuttuessa hyödyntää tehdyt investoinnit maksimaalisesti ja välttää kalliit ja turhat korvausinvestoinnit.

PowerEdge M-Series asiakkaille Dell tarjoaa kattavan valikoiman OpenManage™ -työkaluja järjestelmän kokonaisvaltaiseen hallintaan. Yhtenäinen ajantasaiseen tietoon perustuva näkymä konesalin järjestelmiin yksinkertaistaa ylläpitoa ja hallintaa sekä alentaa kustannuksia.

• Kehikkoon sijoitettu hallintakortti, jonka kautta voi hallita kaikkia kehikossa olevia komponentteja, myös palvelimia, yhdestä käyttöliittymästä. Hallinta voidaan kahdentaa vikasietoiseksi ja kaikki liikenne on salattu tietoturvan maksimoimiseksi.
• Dynaamisen virranhallinnan ansiosta ylläpitäjä voi asettaa virrankulutukselle ylä- ja alarajoja, jotta korttipalvelimet toimisivat niille asetetuissa energiaraameissa.
• Reaaliaikainen raportointi kehikon tai yksittäisen palvelimen virrankulutuksesta, sekä mahdollisuus priorisoida palvelinpaikkoja optimaalisen virrankulutuksen säätämiseksi.
• Integroitu KVM -kytkin, jonka liittimet sekä kehikon etu- että takapuolella, Tarjoaa pääsyn myös hallinnan komentoriville suoraan KVM -kytkimen kautta. Kytkin on helppo integroida konesalin keskitettyyn KVM -ratkaisuun.

Hinnat ja saatavuus
Dell PowerEdge M1000e on saatavilla heti, alkaen 3950 euron hintaan. Myös korttipalvelimet ovat heti tilattavissa ja niiden hinnat alkavat 1370 eurosta. Verottomat hinnat sisältävät rahdin.

Viite 1 Based on Principled Technologies’ “SPECjbb2005 performance and power consumption on Dell, HP, and IBM blade servers” December 2007 test report commissioned by Dell.

Yrityksestä

Viestintä on muutoksen tilassa. Perinteiset kommunikaation keinot eivät enää riitä. SEK tarjoaa sekä nykyaikaista viestintää että markkinointi-PR:ää, koska molempia tarvitaan vaikuttavan ja erottuvan viestinnän aikaan saamiseksi.