F9 Distribution nopeuttaa Dellin kasvua tallennusmarkkinoilla

Dell ja IT-tukkuliike F9 Distribution laajentavat yhteistyötään huipputason tallennusratkaisuihin. Sopimuksella vahvistetaan Dellin kasvavaa asemaa Suomen tallennusmarkkinoilla ja valmistaudutaan lähivuosille povattuun kasvuun.

Dellin ja suomalaisen tietotekniikkatukkuri F9 Distributionin välinen paikallinen jakelusopimus Suomessa laajennetaan kattamaan entistä järeämpiä Dell-tallennusratkaisuja Dell Compellentin myötä. Jakeluun tulevat myös tallennusratkaisuihin liittyvät AppAssure-, NetVault- ja vRanger-ohjelmistot.

Sopimuslaajennuksen myötä F9 Distribution tarjoaa ja kehittää Dellin kanssa yhteistyössä tallennukseen liittyviä palveluita sekä jälleenmyyntikanavia. Uusi yhteistyö keskittyy erityisesti asiakkaiden toivomiin tallennuspalveluihin sekä lisäarvopalveluihin. Lisäarvopalveluita ovat muun muassa huipputason high-end-ratkaisut sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakaskoulutukset. F9 Distributionin kattavat logistiikkapalvelut tukevat oleellisesti Dell-tallennusratkaisujen myyntiä.

”F9 Distribution on viime aikoina voimakkaasti investoinut tietotaitoon tallennusteknologioiden osalta. Tätä osaamista ryhdytään nyt soveltamaan Dell-tallennusratkaisujen myynnissä”, F9 Distributionin toimitusjohtaja Mika Junnila kertoo.

Dell ja F9 Distribution ovat tehneet jakeluyhteistyötä Suomessa vuodesta 2011.

Tallennusratkaisujen kysynnän odotetaan reippaasti kasvavan

Yritykset tuottavat, käyttävät ja tallentavat tänä päivänä enemmän dataa kuin koskaan. Tutkimusyhtiö IDC:n joulukuussa 2012 julkaiseman raportin mukaan esimerkiksi big data -teknologioiden ja -palveluiden markkinat kasvavat vuosittain 31,7 %:lla vuoteen 2016 mennessä (kertyvä vuotuinen kasvuprosentti). Infrastruktuurimarkkinoiden odotetaan kasvavan nopeimmin, tallennusmarkkinoiden jopa 53,4 %:n vuosivauhtia.

”Suomessa monen organisaation olisi nyt syytä siirtyä tallennuksessa 2010-luvulle. Monet markkinoilla sekä käytössä olevat tallennusratkaisut perustuvat 90-luvun teknologiaan. Dellin Fluid Data -arkkitehtuuri vuorostaan pohjautuu uusimpaan teknologiaan, joka on helposti skaalautuvaa”, Dellin ratkaisumyynnistä vastaava johtaja Antti Konkola sanoo.

Lisätiedot:

Tommi Valjakka, kanavajohtaja, Oy Dell Ab, p. 040 534 6988, tommi_valjakka@Dell.com
Antti Konkola, johtaja, ratkaisumyynti, Oy Dell Ab, p. 040 502 6211, antti_konkola@dell.com
Mika Junnila, toimitusjohtaja, F9 Distribution, p. 040 779 9911, mika.junnila@f9.fi
Juha Tamminen, johtaja, F9 Distribution, p. 045 670 9020, juha.tamminen@f9.fi

Dell-tallennusratkaisut (englanniksi)
Lehdistötiedote 6.6.2013: Dell esittelee uusia tallennusratkaisuja kasvaville tietomäärille ja big data -louhintaan.

Tietoja Dellistä
Dell (NASDAQ: DELL) kuuntelee asiakkaitaan ja toimittaa heille innovatiivisia teknologioita ja palveluita, jotka antavat voimaa tehdä enemmän. www.dell.fi

F9 Distribution Oy
F9 Distribution Oy on suomalainen, yrittäjävetoinen tietotekniikka-, viihde-elektroniikka- ja kodinelektroniikkajakelija, jonka toiminnassa korostuu aktiivinen myynti ja korkea osaaminen. F9:n myynti- ja palveluorganisaatioon kuuluu yli 70 työntekijää. Pääkonttori ja 8000 m2:n logistiikkakeskus sijaitsevat hyvien yhteyksien päässä Tampereen Sarankulmassa. Lisätietoja: www.f9.fi