Forecan säätiedot rikastavat Navigonin matkapuhelinnavigointia

Navigonin uusi MobileNavigator7 -ohjelmisto muuttaa gps-vastaanottimella varustetun taskutietokoneen tai matkapuhelimen navigaattoriksi. Yhtenä ohjelmiston uutena ominaisuutena esitellään säätiedot matkakohteesta. Säätiedot tarjotaan yhteistyössä suomalaisen Forecan kanssa.

Navigonin MobileNavigator 7 -ohjelmisto tuo matkapuhelin- tai taskutietokonenavigointiin samoja ominaisuuksia, joita löytyy Navigonin autonavigaattoreista. Suurimpia uudistuksia ovat reaaliaikaisten säätietojen tarjoaminen matkakohteesta, sekä hotellivarausten tekeminen suoraan navigointiohjelmistosta.

Säätietojen osalta Navigon tekee yhteistyötä suomalaisen Forecan kanssa. Matkakohteesta tarjotaan reaaliaikainen säätila, sekä ennuste seuraavaksi kolmeksi päiväksi. Hotellivaraukset mahdollistetaan saksalaisen, maailmanlaajuisia hotellivarauksia tarjoavan HRS-yhtiön kumppanuuden kautta. Tiedot noudetaan matkapuhelimen tai pda-laitteen datayhteyttä hyväksi käyttäen.

”Kiitos HRS- ja Foreca -kumppanuuksien, pystymme tarjoamaan matkailijalle muutakin kuin helpon reittiopastuksen kohteeseen,” sanoo Jörn Watzke, Navigonin tuotteista vastaava johtaja. ”Reaaliaikaisen lisätiedon tuominen suoraan navigointiohjelmistoon säästää aikaa.”

Toinen ohjelmiston merkittävä uudistus on Text-to-speech -toiminnon tuominen matkapuhelinnavigointiin. (Toiminto ei saatavilla vielä Suomessa). Toiminnon avulla matkapuhelin lukee navigointiohjeita antaessaan myös kadunnimen ääneen, esimerkiksi: ”100 metrin päästä, käänny vasemmalle, tielle Bullivan Street.”

Mobile Navigator 7 -ohjelmiston ominaisuudet lyhyesti
• 40 Euroopan maan kartasto
• Tarkka ja selkeä opastus, myös Suomeksi
• Reality View Pro (vain laajakuvamoodissa)
• Text to speech - kadunnimet luetaan ääneen ajo-ohjeissa (toimii seuraavissa maissa: Itävalta, Ranska, Iso-Britannia, Saksa, Irlanti, Italia, Alankomaat, Portugali, Espanja, Ruotsi, Liechtenstein, Belgia, Luxemburg, Sveitsi)
• Kaista-avustin
• Nopein, lyhin ja ihanteellisin reitti
• Todenmukainen moottoritien liittymien näyttö
• Ylinopeusvaroitin ja kiinteiden nopeusvalvontakameroiden hälytin
• Kotiin-toiminto
• Kaksiulotteinen ja kolmiulotteinen karttanäkymä
• Reitinsuunnittelu useilla välikohteilla
• Ajopäiväkirja
• Sääkysely - 3 päivän sääennuste matkakohteesta
• Hotellivaraustoiminto - hotellien haku ja varaus suoraan navigointiohjelmistosta
• Hinta 99 € (149 € Navigon FreshMapsin kanssa)
• Saatavilla Navigonin verkkokaupasta osoitteesta www.navigon.com

Mobile Navigator 7 sisältää 40 Euroopan maan tiekartat. Ohjelmisto on saatavilla heti Navigonin verkkokaupasta osoitteesta www.navigon.com, hintaan 99 euroa. Tuote on saatavilla myös yhdessä FreshMaps-palvelun kanssa hintaan 149 euroa. FreshMaps-palvelun avulla on mahdollista päivittää kartat ilmaiseksi 24 kuukauden ajan hankinnasta. FreshMaps-palvelua myydään erillisenä kaikille Navigon-tuotteille hintaan 99 euroa.

Navigon Mobile Navigator on saatavilla myös Symbian-käyttöjärjestelmällä toimiviin puhelimiin. Katso lisää osoitteesta www.navigon.com.