Linnanmäen Valokarnevaali kirkastaa lokakuun

Pohjoismaiden suurimmassa valotapahtumassa riittää hupia ja hauskaa kaiken ikäisille Linnanmäki avaa ovensa ja laitteensa keskellä pimeintä syksyä karnevaalitunnelmissa. Huvipuistossa vietetään 9.-18. lokakuuta Valokarnevaalia, jonka kunniaksi Linnanmäki on valaistu tuhansin lisävaloin. Pohjoismaiden suurin valotapahtuma tarjoaa ainutlaatuisen tunnelmansa lisäksi myös runsaasti ohjelmaa. Huvipuistolaitteita on avoinna jopa 37.

Linnanmäki tuo piristystä pitkään ja pimeään syksyyn Valokarnevaalilla. Huvipuisto muuntuu taianomaiseksi maailmaksi tuhansilla erivärisillä valoilla ja ohjelmalla. Kurpitsajuhlakulkue, tuliakrobaatit, kummitukset ja noidat viihdyttävät huvipuistovieraita kymmenen päivän ajan. Valokarnevaalissa voi myös luistella ensimmäistä kertaa ennen talven tuloa, vieläpä taianomaisissa Harry Potter -tunnelmissa. Pohjoisin avoinna oleva huvipuisto Valokarnevaaleilla voi kokea huvipuistolaitteiden riemun vielä lokakuussa. ”Huvipuistot vetäytyvät talviteloille melko pian koulujen alettua, mutta Linnanmäellä Valokarnevaalit ovat jo muodostuneet perinteeksi. Me olemme Euroopan, ehkä jopa maailman pohjoisin huvipuisto, jossa voi vielä huvitella tähän aikaan vuodesta”, sanoo toimitusjohtaja Risto Räikkönen. Syksyisenkin hauskanpidon tavoite on sama kuin Linnanmäen toiminnalla on aina, eli varojen kerääminen lastensuojelutyöhön. Linnanmäki on avoinna valokarnevaalin ajan 9.-18.10. päivittäin klo 17 - 22. Lasten Päivän Säätiön toiminnan tarkoituksena on kerätä varoja lastensuojelutyöhön. Tämän toteuttamiseksi säätiö ylläpitää ja kehittää Linnanmäen huvipuistoa.