Microsoft Surface RT saapuu Suomeen

Surface RT:n saatavuus laajentuu 13 uuteen maahan, Suomi mukaan luettuna.

Microsoft kertoi tänään, että Windows RT -käyttöjärjestelmällä varustettu Microsoft Surface RT -laite on 14.2. alkaen ostettavissa 13 uudessa maassa: Suomi, Alankomaat, Belgia, Espanja, Irlanti, Italia, Itävalta, Luxemburg, Norja, Portugali, Ruotsi, Sveitsi sekä Tanska.

Surface RT on suunniteltu Windows RT -käytön huippuesimerkiksi, jossa kiteytyvät sekä kiehtova viihde-elämys että työväline tärkeiden asioiden hoitamiseen. Surface Windows RT -laite tulee saataville sekä 32 GB että 64 GB -malleina yhdessä mustan Touch Coverin kanssa. Pakettien suositellut vähittäismyyntihinnat ovat 579 euroa ja 679 euroa. Tämän lisäksi asiakkailla on mahdollisuus hankkia laitteet ilman Touch Coveria ja ostaa itselleen mieluinen näppäimistö (syaani, valkoinen tai musta Touch Cover tai musta Type Cover). Ilman Touch Coveria myytävien laitteiden suositellut vähittäismyyntihinnat ovat 479 euroa ja 579 euroa.

Surface RT -laitteet tulevat suomalaisasiakkaiden saataville torstaina 14.2. Verkkokauppa.comin ja Gigantin myymälöihin. Lisäksi laitetta voi ostaa suoraan Microsoftilta osoitteesta www.microsoftstore.fi.

”Surfacen vastaanottoa markkinoilla on ollut jännittävä seurata. Surface RT:n tuominen uusille markkinoille on käänteentekevä hetki asiakkaillemme, jotka nyt voivat hankkia Microsoftin taulutietokoneita ja lisävarusteita myös Suomesta”, Windows-liiketoimintajohtaja Tom Toivonen sanoo.

Holiday Club Saariselkä lähti ensimmäisenä Suomessa parantamaan asiakaskokemustaan uusien Surface RT -laitteiden avulla. 16. helmikuuta avattavassa Game Lounge -pelimaailmassa kylpylähotellin vieraat pääsevät tutustumaan Windows RT:hen, Xboxiin ja Kinectiin yli kymmenen laitteen ja kokemuksen voimin.

Surface-tuoteperhe laajentaa Windows-käyttökokemusta mahdollistaen työnteon, pelailun ja yhteydenpidon itselleen tärkeisiin ihmisiin. Surface-laitteiden avulla asiakkaat voivat saumattomasti siirtyillä viihteen kuluttamisen ja luovan työn välillä. Laitteissa on erittäin kevyt, mutta samalla kestävä magnesiumkuori sekä sisäänrakennettu jalusta ja roisketiiviit, mustat tai värilliset suojat, joilla voi myös kirjoittaa.* Surface RT -laitteessa on täysimittainen USB-portti ja microSDXC-korttipaikka lisämuistille sekä 16:9-laajakuvanäyttö sisällön optimaaliseen katseluun ja jakamiseen.

* Suojien värit vaihtelevat markkina-alueittain ja ovat ostettavissa erikseen.

Lisätietoja Surfacesta:
- www.Surface.com
- Surface-blogi
- Surface Facebook
- Surface Twitter
- Microsoft Suomi Facebook

Tom Toivonen, Windows-liiketoimintajohtaja, Microsoft Oy, puh. 050 342 9998, tom.toivonen@microsoft.com

Tuotekuvia ja muuta aiheeseen liittyvää tietoa: Microsoft News Center: http://www.microsoft.com/news

Microsoft
Vuonna 1975 perustettu Microsoft on maailman johtava ohjelmistotuotteiden, -ratkaisujen ja -palveluiden toimittaja, joka auttaa yrityksiä, organisaatioita ja ihmisiä hyödyntämään tietotekniikan mahdollisuuksia uusilla innovatiivisilla tavoilla. Suomessa Microsoftin palveluksessa työskentelee 280 henkilöä, joiden visiona on yhdessä yli 3000 yhteistyökumppanin kanssa auttaa asiakasta menestymään Microsoftin ratkaisujen avulla. Maailmanlaajuisesti Microsoftilla on noin 94 000 työntekijää yhteensä 112 maassa. Heinäkuussa 2012 päättyneenä tilivuonna Microsoftin liikevaihto oli 73,72 miljardia US dollaria.

Lainaukset

Surfacen vastaanottoa markkinoilla on ollut jännittävä seurata. Surface RT:n tuominen uusille markkinoille on käänteentekevä hetki asiakkaillemme, jotka nyt voivat hankkia Microsoftin taulutietokoneita ja lisävarusteita myös Suomesta.
Tom Toivonen, Windows-liiketoimintajohtaja, Microsoft Oy