Navigon 2510 Explorer tekee reitistäsi kulkemisen arvoisen

Saksalaisen navigaattorivalmistaja Navigonin uusin pilotti kantaa nimeä NAVIGON 2510 Explorer. Euroopassa lomailevalle turistioppaaksi soveltuva laite näyttää nähtävyydet myös jalankulkureiteillä.

Navigonin uusi 2510 Explorer on navigaattorimaailman matkailuasiantuntija. Navigonin Sightseeing -ominaisuus kertoo reitin varrelle osuvista nähtävyyksistä. Kohteista kerrotaan yleistiedot kuten historialliset faktat, aukioloajat ja niistä näytetään jopa valokuvia. Navigonin Sightseeing Tours -ominaisuus sisältää valikoiman nähtävyysreittejä, jotka perustuvat matkailuun erikoistuneen ViaMichelin-yrityksen valintoihin. Uuden MyBest POI -ominaisuuden avulla käyttäjät voivat valita mitkä erikoiskohteet he haluavat näkyviin navigaattorin karttanäkymän ylälaitaan pikavalinnoiksi. Tämän jälkeen esimerkiksi lähimmälle huoltoasemalle voi navigoida vain yhdellä ruudun painalluksella. ”Navigon 2510 Explorerin avulla matkustavilla on käytössään jatkuvasti henkilökohtainen matkaopas. Laitteeseen on tallennettu yli 6200 kohteen tiedot 18 Euroopan maasta”, sanoo Navigonin tuotelinjajohtaja Jörn Watzke. Vielä enemmän yksityiskohtaista tietoa kohteista on saatavilla Navigonin online-kaupasta hankittavalla täysversiolla, hintaan 19,95 euroa. ViaMichelinin kanssa yhteistyössä tehdyt nähtävyysreitit sisältävät esimerkiksi kiertoajelun kauniissa Toscanassa tai rannikkoajelun Irlannin Kerryssä. Ohjelmiston vakioasennukseen kuuluu 14 kiertoajelua 14 eri maassa. Lisää reittejä voi hankkia Navigonin online-kaupasta, hintaan 14,95 euroa. Tarkkaa jalankulkunavigointia, missä tahansa Luotettavana matkailukumppanina NAVIGON 2510 Explorer sopii myös jalkaisin liikkuville matkailijoille. Laitteen karttanäkymä kiertyy pystyasentoon automaattisesti sitä kädessä pideltäessä ja kiitos sisäisen elektronisen kompassin, orientaatio on tarkkaa ja nopeaa missä tahansa vieraassa ympäristössä. Laitteessa on myös energiansäästöominaisuudet, joiden avulla sitä voidaan pitää mukana jopa tunteja kestävillä kaupunkipatikoinneilla. Last Mile -toiminnallisuus tallentaa pysäköidessä auton sijainnin ja opastaa käyttäjän automaattisesti takaisin sen luo, kun matkaa halutaan jälleen jatkaa autoillen. NAVIGON 2510 Explorer sisältää paljon ominaisuuksia, joilla autoilusta ja reitinvalinnasta tulee helpompaa. Reittivalikoima-, pysäköintiavustin-, kohdeklikkaus-, kaistaopastin-, nopeusavustin-, ja TMC-liikennetieto-ominaisuudet täydentävät navigaattorin toiminnallisuuden ja lisäarvon käyttäjälleen. Laite tulee saataville maaliskuun loppuun mennessä, hintaan 149 euroa. Laitteen edeltäjä 2410 voidaan päivittää 2510-malliksi ohjelmallisesti 39,95 euron hintaan. NAVIGON 2510 Explorer -navigaattorin ominaisuuksia: • 3,5 tuuman näyttö • NAVIGON Sightseeing -nähtävyydet • NAVIGON Sightseeing Tours • NAVIGON MyRoutes -reittivalitsin • NAVIGON Clever Parking -pysäköintiavustin • MyBest POI - omien erikoiskohteiden tallennus • POI Click - opastus näytön erikoiskohteille yhdellä painalluksella • Reality View Pro - realistinen risteysnäyttö • TMC -liikennetiedot ja tarvittaessa uudelleenreititys • Spoken TMC - ääneen puhutut liikennetilanteet • Elektroninen kompassi jalankulkunavigointiin • Pystynäyttöinen jalankulkunavigointi • Hinta: 149 euroa (Sis. 41 Euroopan maan kartat sekä 80 % alennus FreshMaps-karttapäivityksistä) NAVIGON-navigaattorit ovat saatavilla hyvin varustetuista tavarataloista ja elektroniikkaliikkeistä kautta maan, sekä NAVIGONin kotisivuilta osoitteesta www.navigon.com.