NAVIGON opastaa elämysmatkalle Euroopan kulttuuripääkaupunki Turkuun

Navigaattorivalmistaja NAVIGON opastaa navigaattorin käyttäjät elämysmatkalle Euroopan kulttuuripääkaupunki Turkuun. NAVIGONin huhtikuun City Highlights -navigaatiopalvelu esittelee Turun juhlavuoden ajankohtaisimmat kulttuurinähtävyydet ja -tapahtumat, joiden joukossa on muun muassa keskiaikaista oopperaa Turun linnassa, äänitaidetta ja saunakulttuuria yhdistävä The Sounding Dome Sauna sekä visuaalinen suurteos Taistelu.

NAVIGON ja Turku Touring avaavat navigaattorin käyttäjille ovet Euroopan kulttuuripääkaupunkiin Turkuun. NAVIGONin palvelun myötä käyttäjät saavat tietoa Turun juhlavuoden ajankohtaisista tapahtumista sekä vinkkejä kulttuuripääkaupungin kokonaisvaltaiseen kokemiseen.

Turku City Highlights tarjoaa navigointitiedot lähes sadasta kiinnostavasta tapahtumasta ja nähtävyydestä Turun seudulla. Navigointitiedoista löytyy myös Turku Touringin, nähtävyyksien sekä tapahtumatuottajien yhteystiedot. Turku tarjoaa ympäri juhlavuoden ainutlaatuisia tapahtumia, joissa kulttuuri ja nähtävyydet kohtaavat.

Keskiaikaista oopperaa autenttisessa ympäristössä

Italialainen Carlo Agostino Badia sävelsi vuonna 1962 oopperan ”d'Alvilda in Abo”, joka sijoittuu Suomen rannikkoseudulle ja Turkuun. Ooppera esitetään nyt ensimmäistä kertaa aidossa tapahtumaympäristössään, yli 700 vuotta vanhan Turun linnan pihalla.

Vuonna 1280 Ruotsin vallan tukikohdaksi perustettu Turun linna on yksi Turun ja Suomen historian merkittävimmistä monumenteista. Se on myös Suomen suurin tähän päivään asti säilynyt keskiaikainen rakennus.

Saunakulttuuria sadunomaisella äänimaailmalla

Euroopan kulttuuripääkaupunki tarjoaa suomalaisittainkin ainutlaatuisen saunaelämyksen. Turkulaisen taiteilijan Jan-Erik Anderssonin suunnittelema mielikuvituksekas sipulin muotoinen The Sounding Dome Sauna yllättää kävijänsä amerikkalaisen äänitaiteilijan Shawn Deckerin luomalla sadunomaisella äänimaailmalla. Äänimaailma vaihtelee löylyn, eli saunan lämpötilan ja ilmankosteuden mukaan. Ainutlaatuisen saunaelämyksen voi kokea Suomen vanhimman ja suurimman kaupunginpuiston, Kupittaan puiston maauimalassa.

”Taistelussa” yhdistyvät ruumiillisuus, visuaalisuus ja lumoava musiikki

Teatterin, tanssin ja kamppailun välimaastossa liikkuva Taistelu vyöryy luonnonvoimien lailla Paavo Nurmen stadionille. Kari Heiskasen ohjaama henkeäsalpaava esitys kertoo taistelusta hyvän ja pahan välillä. Se haastaa pohtimaan ihmiskunnan tulevaisuutta huikeiden visuaalisten tehosteiden sävyttämällä tarinalla. Esityksen koreografiasta vastaa Ari Numminen ja musiikista haitaritaiteilija Kimmo Pohjonen orkestereineen.

NAVIGON City Highlights -sarja käsittää monia Euroopan kaupunkikohteita. Turun erikoiskohteet voi ladata maksutta osoitteesta www.navigon.com/fresh. Samasta osoitteesta löytyy myös aiempina kuukausina julkaistut NAVIGON City Highlights -kohteet.

Navigon sosiaalisessa mediassa:

Facebook: www.navigon.com/facebook
YouTube: www.navigon.com/youtube
Twitter: www.navigon.com/twitter
Flickr: www.navigon.com/flickr

Lisätietoja, kuvat ja testikappaleet:
SEK Public Oy
Tomi Ertovaara
tomi.ertovaara@sekpublic.fi

SEK Public Oy
Jukka Jänönen
jukka.janonen@sekpublic.fi